رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ارزهای دیجیتال میکر، استپن و یو اس دی کوین در نوبیتکس لیست شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس، بزرگتترین پلتفرم تبادل رمزارز در ایران ارزهای دیجیتال میکر، استپن جی ام تی و یو اس دی کوین را در بازار خود لیست کرد. کاربران بازار کریپتو می توانند این رمزارزها را در بازار تتری و ریالی نوبیتکس خرید و فروش کنند.

بعد از تتر، استیل کوین های دیگری که هم قیمت دلار هستند به بازار عرضه شدند. یکی از این کوین ها دای است که بر خلاف تتر، استیبل کوینی غیرمتمرکز است.

توکن میکر نیز که به اختصار MKR نامیده می شود، به کاربران اجازه می‌دهد تا استیبل‌کوین «دای» را صادر و مدیریت کنند.

کارکرد ارز دیجیتال میکر ایجاد ثبات در قیمت ارز دای است. در واقع، ارزش ارز دای به پشتوانه میکر، ثابت خواهد ماند و هیچ خطری آن را تهدید نمی کند. به عبارت دیگر ارز دای وابسته به اقتصاد آمریکا و دلار نخواهد بود و حتی اگر حتی دلار آمریکا از بین برود، ارزش آن حفظ خواهد شد.

پلتفرم میکر را می‌توان جزو نخستین ارزهای دیجیتالی که به معنای واقعی عملکردی غیرمتمرکز دارند، به شمار آورد که بر ایجاد آینده ای غیرمتمرکز برای ارزهای دیجیتال تمرکز دارد. گفتنی است میکر بر بستر بلاکچین اتریوم قرار دارد و واریز و برداشت این ارز در نوبیتکس روی شبکه‌های اتریوم و ‌BSC امکان‌پذیر است.

و اما استپن  (STEPN GMT ) ارز دیجیتال دیگری است که در نوبیتکس لیست شده است.

ارز استپن با نماد GMT شناخته می‌شود. GMT مختصر شده Green Metaverse Token یا توکن سبز متاورس است. استپن ارائه‌دهنده بازی‌هایی از جنس play to earn است؛ با این تفاوت که شما به جای بازی کردن، برای کسب درآمد در این محیط باید تحرک داشته باشید. استپن برای پیاده‌روی روزانه کاربرانش پاداش در نظر گرفته است و در جهت استفاده از متاورس و NFTها در فعالیت‌های سالم روزانه، تلاش می‌کند. ارز دیجیتال GMT یکی از ارزهای اصلی پروژه استپن است.

استپن بر بستر شبکه سولانا فعالیت می‌کند؛ به این ترتیب کاربران می‌توانند از پیاده‌روی‌های معمول روزانه خود درآمد مناسبی کسب کنند. بازی استپن بخش‌های دیگری مانند مسابقات دو یا ماموریت‌های روزانه دارد. امکان واریز و برداشت استپن در نوبیتکس روی شبکه‌ BSC وجود دارد.

ارز دیجیتال یو اس دی کوین نیز استیبل‌کوین دیگری است که در بازار ریالی و تتری نوبیتکس در معرض خرید و فروش کاربران قرار گرفته است. رمزارز USD Coin سرویسی است که برای دلار آمریکا، توکن ایجاد کرده و و هم ارزش دلار است.

این توکن ازسوی کنسرسیوم Centre (انجمنی ایجاد شده از همکاری بین دو شرکت Circle و Coinbase) ساخته شده است. یو اس دی کوین بدون پشتوانه ایجاد نمی‌شود و کمپانی Circle تضمین می‌کند که هر توکن یواس دی کوین با یک دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. به این ترتیب پس از اینکه USD Coin استخراج و به کاربر تحویل می شود، مقدار دلاری جایگزین آن ذخیره می‌شود.

تبدیل بو اس دی کوین نیز به همین سادگی است و کاربر پس از اینکه کوین خود را برای منتشرکننده توکن می فرستد و پس از تایید آن در شبکه، معادل دلاری آن به حساب بانکی کاربر واریز می شود و در واقع امکان توکنایز کردن دلار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 یو اس دی کوین بر بستر شبکه بلاکچین اتریوم در گردش است و انتقال ارز دیجیتال یو اس دی کوین طبق استاندارد ERC-20 یعنی مطابق با آدرس‌های اتریوم صورت می گیرد. در نوبیتکس واریز و برداشت یو‌اس‌دی‌ کوین روی شبکه‌‌های اتریوم و BSC امکان‌پذیر است.

هفته گذشته ارز دیجیتال آواکس نیز به فهرست بازارهای نوبیتکس اضافه شد و کاربران کریپتو برای خرید و فروش بیت کوین، اتریوم، آواکس، میکر، استپن، یو اس دی کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانند از پلتفرم ایرانی تبادل رمزارز نوبیتکس استفاده کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/jtvd
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.