از قافله جا نمانید

پنج نکته برای نوشتن در شبکه‌های اجتماعی

نوشتن برای شبکه‌های اجتماعی حالا دیگر آن‌قدر ساده نیست که بشود سرسری به آن نگاه کرد. برندهای مختلف برای این کار استراتژی مشخصی دارند و طبق یک برنامه محتوایی زمان‌بندی‌شده، حرکت می‌کنند.

دنیای بازاریابی محتوایی یا همان نوشتن به قصد جذب مخاطب، بسیار جدی است و اگر می‌خواهید برندتان را در این شبکه‌ها به‌خوبی معرفی کنید، باید بدانید چه چیزی بنویسید. اینجا به چند نکته مهم برای نوشتن اشاره می‌کنیم تا فرمان بازاریابی محتوایی بهتر از قبل دست‌تان باشد.

اول: منابع مفید را در اختیار مخاطبان‌تان قرار دهید. این منابع ممکن است کتاب الکترونیک، گزارش‌های جدید یا برگه‌های راهنما باشد. با این کار، حس ارزشمندی به آنها می‌دهید و یک ارتباط مثبت و مؤثر را خلق می‌کنید.

دوم: خجالتی‌بودن را کنار بگذارید. هرکجا لازم است، درباره موفقیت استراتژی‌تان توضیح بدهید. گاهی لازم است تجربه افراد را در پست‌هایتان به اشتراک بگذارید و حتی لینکی هم به کسب‌وکار آنها بدهید.

این کار باعث اعتماد بیشتر افراد به کسب‌وکار شما شده و در نهایت آنها را دوباره به سمت برند شما می‌کشاند. نکته مهم این است که با این کار، اعتماد را در بین مشتریان بالقوه بالا می‌برید و به‌مرور آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل می‌کنید.

سوم: مختصر و مفید باشید. هیچ‌کس از پست‌های پیچیده و فلسفی احساس خوبی نخواهد داشت. دست‌کم برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان‌تان باید ساده و گویا صحبت کنید. دنیای ارتباطات جای اطلاعاتی است که به‌سرعت منتقل می‌شود و اگر از این سرعت جا بمانید، قافله را باخته‌اید.

چهارم: رؤیاپردازی کنید. البته لازم است این را با مخاطب‌تان هم به اشتراک بگذارید. مخاطب دوست دارد بداند که قدم بعدی شما چیست. صحبت از آینده باعث می‌شود مخاطب مشتاق شود که رشته ارتباط خود با شما را حفظ کند.

پنجم: از چالش‌ها بگویید. مردم همیشه مشتاق شنیدن چالش‌های موجود در کار شما هستند. می‌خواهند بدانند چطور از پس آن برآمده‌اید. با گفتن آن، احساس همدردی مخاطب را هم بیشتر خواهید کرد.

نمایش لینک کوتاه
کپی لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/1es8 کپی شد

مطلب قبلی

مطلب بعدی

مطالب پیشنهادی

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره جدید هفته‌نامه کارنگ​

پربازدید‌ترین

جدید‌ترین

یک هدف صد مدیرعامل را زیر یک سقف جمع کرد

تأمین مالی جمعی؛ نوآوری مالی در مسیر تحول

«نماوا»، قربانی سووشون شد؟ توقیف سووشون، فیلتر نماوا