اشمیت در لینک!

چین‌لینک یکی از پروژه‌های داغ بازار رمزارزها، مدیرعامل سابق گوگل را به تیم خود اضافه کرده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرعامل سابق گوگل و یکی از بنیان‌گذاران ‌این موتور جست‌وجوی ‌اینترنتی نقش پررنگ‌تری نسبت به گذشته در دنیای رمزارزها بر عهده گرفته است. خبر کوتاه ‌این بود که ارائه‌دهنده زیرساخت اوراکل و یکی از رمزارزهای بالای بازار کریپتو، یعنی چین‌لینک، با «اریک اشمیت»، مدیرعامل سابق گوگل، به‌عنوان مشاور استراتژیک قرارداد امضا کرده است.

قرار است اشمیت در آزمایشگاه چین‌لینک به‌ این پروژه بلاکچینی کمک کند؛ پروژه‌ای که او علاقه ویژه‌ای به آن دارد و احتمال همکاری‌های بیشتر آن با گوگل هم مطرح شده است.
شبکه چین‌لینک، فیدهای داده اوراکل را ‌ایمن می‌کند که مسئول راه‌اندازی و ‌ایمن‌سازی بیش از 80 میلیارد دلار ارزش قفل‌شده در چندین بلاکچین هستند.

«سرگئی نظروف»، یکی از بنیان‌گذاران چین‌لینک، در بیانیه‌ای درباره ‌این همکاری گفته است: «تجربه و بینش اریک اشمیت در مورد ساخت پلتفرم‌های نرم‌افزاری جهانی برای نوآوری نسل بعدی بسیار ارزشمند خواهد بود؛ زیرا ما به توسعه‌دهندگان و مؤسسات کمک می‌کنیم عصر جدیدی از عدالت و شفافیت اقتصادی را آغاز کنند.»

اوراکل بلاکچین برای عملکرد بسیاری از قراردادهای هوشمند حیاتی است، به‌ویژه زمانی که آنها به دسترسی به داده‌ها و سیستم‌های خارج از زنجیره نیاز دارند. چین‌لینک چنین داده‌هایی را از دنیای واقعی جمع‌آوری می‌کند و آنها را در اختیار منطق موجود در قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاکچین قرار می‌دهد.

به‌عنوان مثال، طبق یک پست وبلاگی که در اوایل سال جاری توسط بخش ابری گوگل منتشر شد، همکاری چین‌لینک با برنامه مجموعه داده‌های عمومی گوگل‌کلود به داده‌های آب‌وهوا اجازه می‌دهد مستقیماً در بازارهای مالی در حال ظهور در وب 3.0 قابل دسترس باشند. برای نمونه داده‌های یک پایگاه داده‌ مرتبط با آب‌وهوا که توسط اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا گردآوری شده‌اند، می‌تواند اعداد و ارقام بیمه قرارداد هوشمند محصولات کشاورزی را مشخص کند!

به عبارتی دیگر چین‌لینک از معدود پروژه‌های بلاکچینی است که ارتباط جهان بیرون با داده‌های بلاکچینی را میسر خواهد کرد. این همان چیزی است که اشمیت قبلاً گفته نیاز این فناوری جدید است. او در اظهارنظری گفته است: «راه‌اندازی بلاکچین و قراردادهای هوشمند پتانسیل فوق‌العاده‌ای را برای ساخت مدل‌های کسب‌وکار جدید نشان داده است، اما مشخص شده که یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های بلاکچین – عدم ارتباط با دنیای خارج از خودش – بزرگ‌ترین چالش آن نیز هست.»

رمزارز چین‌لینک با نماد لینک و حجم بازار ۹ میلیارد دلاری جزء ۲۰ رمزارز برتر بازار محسوب می‌شود و در دو سال گذشته رشد خیره‌کننده‌ای را تجربه کرده است.

یکی از نمایندگان آزمایشگاه‌های چین‌لینک گفته که انتصاب اشمیت با کار قبلی او در گوگل ارتباطی ندارد.
اشمیت از سال 2001 تا 2011 به‌عنوان مدیرعامل گوگل کار کرده و محصولاتی را ساخته که اکنون جزء محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های وب 2.0 هستند. محصولاتی چون جی‌میل، نقشه‌های گوگل، کروم و… که روی هم رفته سالانه چیزی حدود ۱۸۰ میلیارد دلار درآمد نصیب گوگل می‌کنند.

او همچنین بعد از خروج از گوگل و در سال ۲۰۱۷، صندوق سرمایه‌گذاری اشمیت‌فیوچرز را تأسیس کرده که بیشتر روی پروژه‌های مرتبط با منافع عمومی و محیط زیستی سرمایه‌گذاری می‌کند.


لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/h5bu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.