کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

راهی که خودتنظیم‌گری در پیش دارد

مزارزها در مسیر قانونی شدن چه انتخاب‌هایی دارند

حامیان صنعت رمزارز تلاش کرده‌اند سازمان خودرگولاتوری رمزارز تشکیل بدهند، اما این ایده هنوز موافقت قانون‌گذاران را جلب نکرده است. یکی از مدعیان در این زمینه «انجمن بازارهای دارایی دیجیتال» است که اعضایی مثل صرافی رمزارزی FTX و شرکت سرمایه‌گذاری Galaxy Digital دارد و منشوری اخلاقی تدوین کرده که اگر به جایگاه سازمان خودرگولاتوری برسد، این منشور می‌تواند زیربنای آن باشد.


بیشتر حامیان تشکیل سازمان خودرگولاتوری قبول دارند که چنین سازمانی به قانون کنگره نیاز دارد تا به کمیسیون بورس و اوراق بهادار، کمیسیون معاملات آتی کالا یا سایر رگولاتورها اجازه بدهد که این سازمان را ثبت کنند و بخشی از اختیارات‌شان را به آن تفویض کنند.


هرچند تصویب چنین قانونی احتمالاً چندین سال طول می‌کشد، اما سناتورهایی مانند «سینتیا لومیس»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت وایومینگ گفته‌اند که قصد دارند قانون رمزارزی جامعی تهیه کنند که فرصتی در اختیار حامیان سازمان خودرگولاتوری قرار بدهد تا برنامه‌شان را عملی کنند.


«میشل باند»، مدیرعامل انجمن بازارهای دارایی دیجیتال می‌گوید: «اگر بتوانیم نشان بدهیم که سازمان‌های خودرگولاتوری در واقع رگولیشن و ثبت را با نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا افزایش خواهند داد، حمایت سازمان‌های دولتی جلب خواهد شد و همچنین فرصتی برای این صنعت فراهم می‌شود تا نقش فعالی در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد.»


مدیران ارشد صنعت رمزارز پیشنهاد می‌دهند که در نظارت بر این صنعت نقش داشته باشند؛ هرچند محقق‌شدن خودرگولاتوری سال‌ها طول خواهد کشید، اما به ‌نظر می‌رسد برخی قانون‌گذاران از این ایده استقبال ‌کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/2u2g
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.