کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اصلاح بیت‌کوین تمام نشده است

چقدر نگران باشیم

در نمودار توتال کریپتو که نشان‌دهنده حجم کل گردش در بازار است، نشانه‌های نزول دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که قرار است در بازار اصلاح عمیق‌تری داشته باشیم. در نمودار بیت‌کوین هم تقریباً چنین حالتی دیده می‌شود؛ اگرچه احتمال دارد یکی از کف‌های بیت‌کوین ناحیه 42 باشد که دو روز پیش ریزش کرده و از اینجا اصلاحی به سمت بالا داشته باشد.

اما کماکان حجم یاری نمی‌کند و مؤید این نیست که اصلاح بیت‌کوین که از 69 شروع شده، بخواهد پایان پذیرد. یعنی هنوز حجم به حدی نرسیده که بتوانیم بگوییم اصلاح بیت‌کوین پایان یافته است؛ بنابراین می‌بایست در نگاه‌مان به بازار، سناریوهای بعدی را نیز در نظر بگیریم. اصلاح‌های شدیدتری ممکن است در بازار صورت بگیرد و احتمالاً بیت‌کوین به ناحیه 30 هزار دلار برسد.

از نظر تکنیکال این امر طبیعی است. چون حالت دوسقفی را می‌توانیم در نمودار هفتگی ببینیم. بیت‌کوین دو بار به ناحیه 68 الی 70 نزدیک شد، اما نتوانست از این ناحیه عبور کند.

به همین علت به نظر من اصلاح به ناحیه حدودی 30 طبیعی است. البته ممکن است از همین ناحیه 42، اصلاحی به سمت بالا داشته باشد و تمام کسانی که از اینجا پوزیشن‌شورت باز می‌کنند، به احتمال زیاد لیکویید خواهند شد. چون ما هنوز روی حمایت هستیم و این حمایت هنوز شکسته نشده است. اما در بلندمدت به احتمال زیاد قیمت بیت‌کوین 58 الی 60 باشد و فکر می‌کنم در هر کدام از این سناریوها، چه بیت‌کوین از ناحیه 40 الی 42 برگردد و چه از ناحیه 28 الی 31 برگردد، به احتمال خیلی زیاد حداقل ناحیه 58 الی 60 را خواهد دید.

ممکن است ریزش بعدی بیت‌کوین از این ناحیه 58 الی 60 اتفاق بیفتد که احتمالاً ریزش یا اصلاح بسیار بلندمدت‌تری خواهیم داشت. یعنی احتمالاً بازار صعودی به پایان رسیده و باید چند ماهی منتظر اصلاح اساسی باشیم. یا اینکه ممکن است بعد از ناحیه 58 الی 60 و اصلاح کوتاه‌مدت، به سمت الترهای جدید برویم.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/qrcb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.