امکانی جدید برای کسب‌و‌کارهای فین‌تک

نخستین فراخوان سندباکس بانک مرکزی اول تیرماه منتشر می‌شود

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی از ابتدای تیرماه سال جاری با انتشار نخستین فراخوان پذیرش کسب‌وکارهای نوآور حوزه پولی – مالی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، زیرساخت‌های مطالعاتی و عملیاتی سندباکس بانک مرکزی توسط شرکت ملی انفورماتیک آماده بهره‌برداری شده و نخستین فراخوان عمومی برای حضور کسب‌وکارهای نوآور حوزه پولی – مالی در محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی در دست انتشار است.

مهلت اعلام آمادگی و حضور در دور نخست سندباکس بانک مرکزی یک ماه خواهد بود و بر اساس سیاست‌های تدوین‌شده هر سه ماه یک‌ بار فراخوان جدید منتشر و این امکان برای متقاضیان جدید فراهم خواهد بود تا در دوره بعدی، اعلام آمادگی کنند.

گفتنی است محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی محیط فعالی را فراهم می‌آورد تا با قرار دادن محصولات یا خدمات نوآورانه حوزه پولی – بانکی تحت چتر نظارتی و حمایتی خود، بتواند با مطالعه مدل کسب‌‌و‌کاری آنها، ریسک‌‌های مرتبط را شناسایی کرده و امکان فعالیت آنها در بازار را تسهیل و تسریع کند.

این محیط با هدف ارزیابی مخاطرات، تسهیل و افزایش سرعت تنظیم‌گری فعالیت کسب‌و‌کارهای نوآورانه مبتنی بر فناوری‌های نوین در حوزه پولی و بانکی با مسئولیت شرکت ملی انفورماتیک به‌عنوان دبیرخانه شورای راهبری و نیز مجری محیط آزمون تنظیم‌گر طراحی و ایجاد شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/h7vy
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.