کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
امیدنامه تپسی خوب یا بد؟
طنز و جدی کاربران شبکههای اجتماعی درباره ورود اولین استارتاپ به بورس
تپسی هفته گذشته امیدنامه خود را برای ورود به بازار سرمایه منتشر کرد. امیدنامهای که میتوان آن را یکی از اولین گامهای اکوسیستم استارتاپی برای ورود به عصر تازه شفافیت بورسی قلمداد کرد. البته که امیدنامه تپسی تفسیرها و برداشتها و واکنشهای متفاوتی را در فضای مجازی و در بین برخی کارشناسان استارتاپی و بازار سرمایه در پی داشت.
ازجمله واکنشهای پرتکرار هم یکی این بود که به این کسبوکار خرده گرفتند که کل درآمد این شرکت و مهمتر سود آن در حد و قواره یک استارتاپ بزرگ که در آستانه ورود به بورس ایستاده نیست. برخیها هم آن را دست مایه شوخی و طنز کردند و گفتند امیدنامه تپسی نشان میدهد که هنوز دلالی و بسازوبفروشی خیلی جذابتر از استارتاپداری و مصائب زیاد آن در ایران است.
البته که برخی کارشناسان با دفاع از حرکت تپسی یادآوری کردند که بسیاری از استارتاپهای بزرگ جهان هنگام ورود به بورس زیانده بودهاند و باید فرصت داد استارتاپهای ایرانی هم بازار سرمایه را تجربه کنند.