کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
دومین دوره از انتخابات اتحادیه کسبوکارهای مجازی فردا برگزار میشود. این انتخابات بعد از سه سال وقفه برگزار میشود و شاید یکی از مهمترین انتخاباتی باشد که صنف نوپای کسبوکارهای مجازی برای تحقق حقوق خود به شرکت در آن موظف باشد. فرصت اندکی که در اختیار کاندیداها برای سازماندهی و فعالیتهای تبلیغاتی گذاشته شده بسیار کم بوده، اما ائتلاف توسعه اقتصاد دیجیتال (تاد) در همین فرصت اندک تمام تلاش خود را انجام داده تا بتواند صدایش را به بیش از هفت هزار عضو این اتحادیه برساند و برای محافظت از منافع آنها برنامههایی تدوین کند.
آنچه میخواهم بهعنوان یکی از اعضای این ائتلاف بر آن تأکید کنم، لزوم شرکت در این انتخابات برای حفظ ماهیت و موجودیت این نهاد صنفی است. نهادی که بهطور مستقیم بر صنعت روبهرشد دیجیتال تمرکز دارد و به شکل غیرمستقیم بر منافع بسیاری از شهروندان ایرانی که از خدمات دیجیتال استفاده میکنند اثرگذار است؛ همه افرادی که طی 10 سال گذشته به استفاده از خدمات اینترنتی ازجمله خرید کردن یا گرفتن تاکسی اینترنتی یا حتی فروختن تولیداتشان در شبکههای اجتماعی عادت کردهاند و استفاده از این امکانات به بخشی از زندگی روزمره آنها تبدیل شده و هرگونه خللی در خدمات کسبوکارهای مجازی منجر به ضایع شدن حقوق آنها خواهد شد.
ما در ائتلاف تاد خود را موظف دانستهایم با تدوین اهداف جامع به همه ذینفعان این زنجیره از صنعت توجه کنیم. توجه به بهبود وضع کسبوکارهای مجازی و تلاش برای رفع مشکلات و چالشهای مداوم این کسبوکارها که معمولاً در حوزههای قانونی یا حقوقی اتفاق میافتد، مطالبه از نهادهای فرادستی و حکومتی که میتوانند قوانینی به نفع یا ضرر این کسبوکارها و ذینفعانشان تدوین و مصوب کنند و پیگیری مسائل صنفی متعدد و البته تلاش برای توسعه بازار کسبوکارهای آنلاین که میتواند سهم بسیار بیشتری نسبت به وضعیت فعلی داشته باشد را از اهداف اولیه هیئتمدیره اتحادیه میدانیم و سعی داریم برای تأمین این منافع از همه ظرفیتهای موجود استفاده کنیم.
آنچه بهعنوان یک ضرورت برای همه فعالان صنفی و اعضای اتحادیه در این زمان متصوریم، مشارکت در این انتخابات برای حفظ منافع صنفی و بقای این اتحادیه است. نگرانی بابت انحلال این اتحادیه که میتواند بازوی موثر و قوی برای حفظ منافع تمام کسبوکارهای اینترنتی باشد، وجود دارد و تمام اعضای ائتلاف «تاد» از کسبوکارهای عضو اتحادیه درخواست میکنند حتماً در این انتخابات شرکت کنند و به کاندیدای مدنظر خود رأی دهند.