کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

انتخابات دوره جدید نصر تهران برگزار شد / نمایشگاه الکامپ بهمن‌ماه برگزار می‌شود

در هشتمین نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مطرح شد:

هشتمین نشست خبری هیئت مدیره دوره ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران (نصر) سه‌شنبه ۲۷ مهرماه برگزار شد.

حسین اسلامی، رئیس هیئت مدیره نصر تهران، ضمن اعلام مخالفت این سازمان با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: «اعضای این سازمان از زمان آغاز رسیدگی به این طرح در مجلس کوشیده‌اند نظرات تخصصی خود را به اطلاع نمایندگان محترم برسانند. ما به دنبال نوعی از همراهی هستیم تا طی آن بدنه‌ صنف و اعضا با کمترین آسیب در این زمینه مواجه شوند.»

رئیس هیأت مدیره‌ نصر تهران همچنین از برگزاری یک مجمع عمومی برای دوره جدید این سازمان خبر داد: «بر خلاف سال‌های گذشته در این مجمع موضوعات زیرساختی و قانونی را به اطلاع اعضا خواهیم رساند. در تلاشیم به مصوباتی دست یابیم تا زیرساخت‌های قانونی از جمله اساس‌نامه براساس شرایط و مقتضیات امروزه به روزرسانی شود.»

اسلامی همچنین به تعاملات نصر تهران با وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: «در این دوره با وزارت صمت ارتباطات خوبی برقرار کرده‌ایم و جلسه‌ای نیز با قائم مقام وزیر داشتیم. امیدوارم در دوره‌ ششم ارتباطات سازمان نصر تهران با وزارت صمت هم به خوبی ارتباط با وزارت فاوا باشد.»

مشارکت ۷۲ درصدی در انتخاب کمیسیون‌ها

علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر نصر تهران گفت: «در دوره‌ ششم هیأت مدیره ۲۲ کمیسیون تخصصی در قالب سه رسته مصوب شد. در فراخوان ثبت نام کمیسیون‌ها هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی عضویت در کمیسیون‌ها بودند. پس از پالایش، هزار و ۹۳ نفر تأیید صلاحیت شدند. ۸۴ درصد متقاضیان به انتخابات راه یافتند و در نهایت ۶۳۰ نفر به ۲۲ کمیسیون تخصصی وارد شدند. این افراد مشارکت ۷۲ درصدی در روند انتخابات داشتند و در نهایت ۵۷ درصد کسانی که وارد این کارزار شدند توانستند به کمیسیون‌ها راه یابند.»

جمشیدیان همچنین گفت: «کمیسیون اینترنت اشیا با ۹۷ درصد مشارکت بالاترین آمار مشارکت را داشت و کمیسیون نرم‌افزارهای پخش و فروشگاهی با ۵۴ درصد پایین‌ترین آمار مشارکت را به خود اختصاص داد.»

برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها در بستر بلاکچین

مجید اورعی، عضو هیأت مدیر‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با ارائه‌ی گزارشی از انتخابات کمیسیون‌های سازمان گفت: «در دوره‌ ششم هیأت مدیره کار فشرده‌ای در کارگروه اصلاح ساختار و بازنگری کمیسیون‌های نصر تهران انجام شد و حلقه‌ مفقوده‌ ارتباط روسای کمیسیون‌ها و هیئت مدیره پیدا شد و بر همین اساس سه رسته‌ سخت‌افزار و ارتباطات، توسعه‌ نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات شکل گرفت.»

اورعی با بیان اینکه براساس آیین‌نامه سازمان نصر، رؤسای انتخاب شده به هیأت مدیره معرفی می‌شوند، بیان کرد: «از هفته‌ آینده قابلیت برگزاری رسمی جلسات کمیسیون‌ها در دوره‌ ششم وجود دارد. در هر کمیسیون 35 عضو خواهیم داشت و ذیل کمیسیون‌ها می‌تواند کارگروه‌های مختلفی تشکیل شود.»

رضا قربانی، عضو دیگر هیأت مدیره‌‎ نصر تهران با اشاره به طرح تحول سازمانی گفت: «انتخابات کمیسیون‌های نصر تهران بر بستر بلاکچین برگزار شد و این موضوع یک دستاورد بزرگ است. نصر تهران این توان را دارد که این تجربه را در ابعاد بزرگتر و با همکاری شرکت‌های فناوری کشور پیاده‌سازی کند.

سلامت انتخابات چک شده است

مهرداد خداوردیان، بازرس نصر تهران نیز با اشاره به برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها گفت: «در روند برگزاری انتخابات، گزارشی از تخلفات دریافت نکردم و انتخابات به خوبی برگزار شد و امیدواریم این تعاملات در راستای تأمین منافع تمامی اعضای صنف پیش رود.»

از الکامپ ۱۴۰۰ چه خبر؟

محمد ثروتی مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: « نمایشگاه امسال در فضای مفیدی بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع و از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

ثروتی همچنین اطلاعات دیگری درباره نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۰ داد: «بیست‌وششمین دوره‌ نمایشگاه الکامپ با همراهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه بخش‌های مختلفی از جمله الکام استارز را شاهد خواهیم بود.»

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ در خصوص حضور رئیس جمهور در نمایشگاه الکامپ گفت: «امیدواریم بازدید سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و آشنا شدن هر چه بیشتر ایشان را با اکوسیستم نوآوری در برنامه داشته باشیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/sm0x
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.