اوتوپیای سرمایه‌گذاری از نگاه نیوتوپیا

این صندوق سرمایه‌گذاری، آمریکای لاتین را بسیار مستعد می‌داند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

صندوق سرمایه‌گذاری نیوتوپیا به‌تازگی 50 میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های فناور مستقر در آمریکای لاتین در نظر گرفته است. این صندوق 100 هزار دلار در استارتاپ‌های دارای MVP و سپس بین 250 هزار تا یک میلیون دلار در استارتاپ‌های آماده ورود به بازار سرمایه‌گذاری می‌کند تا به آن‌ها در دستیابی به مراحل مهم مورد نیاز برای راه‌اندازی سری A کمک کند.

نیوتوپیا توسط پنج بازیگر اصلی در اکوسیستم کارآفرینی منطقه‌ای رهبری می‌شود: پاتریسیو جوتارد بنیان‌گذار مورال، ماریانو مایر دبیر ملی سابق کارآفرینان و شرکت‌های کوچک و متوسط در آرژانتین و بنیان‌گذار ماریا ونچرز، ساشا اسپیتز بنیان‌گذار و شریک یاوو ونچرز، خورخه آگوادو وزیر علوم و فناوری و نوآوری سابق در آرژانتین و خوان پابلو لافوس مؤسس و مدیرعامل سابق آلموندو. این گروه قبلا در استارتاپ‌هایی در مکزیک، برزیل و آرژانتین سرمایه‌گذاری کرده است.

بنیان‌گذاران نوتوپیا می‌گویند که «آمریکای لاتین یکی از مستعدترین نقاط جهان برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر است. با این حال ما شاهد شکاف در سرمایه‌گذاری در مرحله بذری و رسیدن به سری A هستیم. هدف ما کمک به کارآفرینان در این مراحل است. نیوتوپیا با گپ و گفت‌ها و جلسات آنلاین در طول همه‌گیری کرونا شکل گرفته است و اکنون ما شاهد حرکت بزرگی برای تغییر بخش‌های سنتی و استعداد ایجاد کسب‌وکار از این فرصت‌ها هستیم.»

نیوتوپیا هم سرمایه‌گذاری و هم منتورینگ را برای حمایت از استارتاپ‌ها در مراحل اولیه ارائه می‌دهد تا بتوانند در سطح منطقه‌ای یا جهانی رشد کنند. برنامه 10 هفته‌ای نیوتوپیا با شرکت‌ها برای یافتن تناسب محصول با بازار، دستیابی به اهداف اولیه و ایجاد زمینه برای رشد بیشتر طراحی شده است. این صندوق در فراخوان خود از میان متقاضیان 10 استارتاپ را برای دریافت جایزه 100 هزار دلاری انتخاب می‌کند. بنیان‌گذاران نیوتوپیا معتقدند آمریکای لاتین هر ساله شاهد افزایش سرمایه‌گذاری است که حالا نزدیک به چهار میلیارد دلار در منطقه گسترش یافته است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/01sm
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.