کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ایران کشوری پیشرو در نوروساینس کاربردی است

لورتا نوروفیدبک روشی درمانی برای بیماری‌هایی است که درمان قطعی ندارند

بسیاری از اختلالات مرتبط با اعصاب که اغلب آنها در کودکی نیز بروز می‌کند، اختلالاتی بدون درمان قطعی هستند که سال‌ها با دارو و به‌صورت جزئی کنترل می‌شوند و جهان با هزینه‌های بالا و مطالعات گسترده به‌دنبال درمان و بهبود آنهاست.

دکتر امین اسدالله‌پور، متخصص علوم اعصاب و مدیرعامل و بنیان‌گذار مراکز علوم اعصاب و روان‌شناسی سایبر درباره روش درمانی جدیدی به نام لورتا نوروفیدبک می‌گوید: «ما برای درمان‌های نوروساینس و علوم اعصاب به‌دنبال کاربرد دستگاه‌ها و ابزارهای نوینی هستیم که مستقیم در مغز اثر می‌کنند و بدون دارو و عارضه‌های آن هستند.

مهم‌ترین درمان ما لورتا نوروفیدبک است و بیشتر روی اختلالاتی کار می‌کنیم که داروی چندان مؤثری ندارند. اختلالات یادگیری، عدم تمرکز، بیش‌فعالی، اوتیسم، تشنج‌های مقاوم به دارو، سکته‌های مغزی، اختلالات زبان و گفتار، پارکینسون و مانند آنها حوزه‌هایی هستند که با این روش درمان یا کنترل می‌شوند.»

اسدالله‌پور می‌گوید: «ما در نوروساینس کاربردی در دنیا جایگاه خوبی داریم و شاید یکی از 10 کشور نخست باشیم. کشورهای اطراف ما حتی ترکیه و امارات در این زمینه بسیار عقب‌تر هستند و دانش کافی در این زمینه ندارند. لورتا نوروفیدبک درمانی است که در سال 2010 در آمریکا معرفی شد و ما حدود پنج سال بعد آن را به ایران آوردیم.

با این روش به نیازهایی پاسخ داده می‌شود که تاکنون پاسخی برای آنها وجود نداشته است. ما برای این دست بیماری‌ها بهبودی ایجاد می‌کنیم و این یک ظرفیت برای کشور ما در منطقه است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hjxr
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.