کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ایربی‌ان‌بی و تمرکز بر دورکاری

چرا مدیرعامل خانه‌های اشتراکی منتظر رونق است؟

مدیرعامل ایربی‌ان‌بی می‌گوید ساعات کاری انعطاف‌پذیر به فعالیت شرکت رونق می‌بخشد. «برایان چسکی»، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل ایربی‌ان‌بی، چندی پیش گفت که پس از بیماری همه‌گیر کووید، آینده ترتیبات زندگی و ساعت کار منعطف، موهبتی برای این شرکت خواهد بود. چسکی که در تلاش برای «بهبود تجربه» مشتریان از ایربی‌ان‌بی است، گفت که انتظار دارد امکان کار از راه دور مداوم بخش جدیدی از مسافران به نام مسافران شاغل ایجاد کند.

چسکی گفت: «آنها می‌توانند کاری را انجام دهند که من انجام می‌دهم، من یک شرکت بسیار بزرگ را از یک لپ‌تاپ با وای‌فای شخص دیگری در خانه آنها اداره می‌کنم. اگر من بتوانم کارم را از خانه‌ای در آتلانتا انجام دهم، به این معنی است که افراد زیادی می‌توانند در سراسر جهان، هم سفر کنند و هم زندگی کنند، نه‌فقط سفر.»

چسکی گفت برنامه ایربی‌ان‌بی برای جذب این بخش جدید، ایجاد تجربیاتی است که باعث شود مشتریان احساس کنند به جای سفر به یک مقصد موقت، در یک جامعه زندگی می‌کنند. چسکی جزئیاتی در مورد چگونگی انجام این کار توسط کمپانی اجاره ‌خانه ارائه نکرد، اما گفت که بهبود خدمات آن زمان افزایش مورد انتظار سفرهای تابستانه امسال عملی خواهد شد. او اضافه کرد که پیش‌بینی می‌کند زمانی که محدودیت‌های سفر بین‌المللی کاهش یابد، رزروها به‌شدت افزایش یابند.

چسکی گفت: «رونق عظیمی برای ایربی‌ان‌بی در راه است. قبل از همه‌گیری، نیمی از تجارت ما فرامرزی بود. با بازگشایی مرزها، رشد دیگری برای ما شکل خواهد گرفت.» سهام ایربی‌ان‌بی در سال گذشته منفی بوده و تاکنون (در سال 2022) نزدیک به شش درصد از قیمتش را از دست داده است. با این حال، سهام این شرکت از سایر شرکت‌های رشدمحور که حدود 12 درصد کاهش داشته، بهتر حفظ شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/rp46
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.