کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
کشاورزان کوچک معمولا از پس هزینههای مشاوره برنمیآیند و این مشکلات زیادی را برایشان به وجود میآورد. کسبوکار نوآور ایلَی در هند میخواهد توصیههای دقیقی مثل وضعیت آبوهوا، زمان آبیاری مزارع، اقدامهای لازم برای مقابله با آفتها و… را رایگان در اختیار این کشاورزان بگذارد. کشاورزان بزرگ با در اختیار داشتن حسگرها و دستگاههای اینترنت اشیا به دادههای زیادی دسترسی دارند و مشاورههای دقیقی را با استفاده از این دادهها میگیرند اما کشاورزان کوچک چنین امکانی ندارند. فناوری ایلی از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده میکند و بر اساس تصاویر ماهوارهای و دادههایی که خود کشاورز از سطح زمین وارد میکند، توصیهها را به او ارائه میدهد.کشاورزان با نصب این برنامه، مختصات زمین خود را ثبت میکنند و دادههایی از جمله عکسهای مزرعه و گیاهان را وارد میکنند و توصیههای خاص خود را دریافت میکنند. تصویربرداری فراطیفی و استفاده از هوش مصنوعی امکان ارائه مشاورههای دقیق و رایگان غیرحضوری به کشاورزان را برای این کسبوکار فراهم کرده است. ایلی میگوید در حال حاضر ۱۸۰۰ کشاورز از محصولاتش استفاده میکنند و آنها انتظار دارند این رقم در چند ماه آینده به حدود یک میلیون نفر برسد. خدمات ایلی به شش زبان ارائه میشود.