کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

این یک تجربه جدید نیست

طرح جدید متا برای کاهش هزینه‌ها

به گزارش ایندیپندنت، کارمندان متا از برنامه‌های این شرکت برای معرفی میزهای داغ در دفاتر خود انتقاد کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام گفت تجربه جدیدی را در محل کار آزمایش خواهند کرد. بر این اساس کارمندان باید قبل از رسیدن به دفتر، میزهای خود را رزرو کنند. کارمندان متا به طرح میز کار داغ در شبکه اجتماعی داخلی خود اعتراض کرده و فردی آن را «مضحک» خوانده است. سایر کارکنان گفته‌اند اجرا کردن این ایده به عنوان یک تجربه جدید متقلبانه است.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای صرفه‌جویی در فضای اداری و هزینه‌ها از طرح میز داغ استفاده می‌کنند، اما اجرای این طرح به معنی نبود ایستگاه کاری دائمی برای اکثر کارکنان است. به گزارش ایندیپندنت، یکی از کارمندان متا نوشت: «آیا می‌توانیم اعضای بدن خود را قطع کنیم و آن را کاهش هزینه بنامیم؟» «هیچ‌کس این طرح را یک تجربه جدید نمی‌داند.»

برخی دیگر گفته‌اند آنها با نوع بیان تصمیم خود مانند کودکان با ما (کارکنان) رفتار کرده‌اند. برخی از کارکنان اظهار کرده‌اند که کمتر به دفتر می‌‌آیند، زیرا باید یک میز رزرو کرده و آن را تنظیم کنند. یکی از کارکنان گفت برنامه‌ریزی برای این حرکت نشان می‌دهد که مدیریت رابطه‌اش را با واقعیت به صورت کامل و مطلق قطع کرده است.

یکی دیگر از کارمندان نوشت: «به خدا قسم تغییر فرایندی که جواب می‌دهد، جایگزین کردن آن با یک گزینه وحشتناک و به‌دردنخور و اجبار همه به پذیرش این تغییر، همان کاری است که متا همیشه انجام می‌دهد.» سایر کارمندان متا به شرکت‌های دیگری که از طرح میز داغ استفاده می‌کنند، اشاره کرده و گفته‌اند این طرح می‌تواند پس از اجرا قابل مدیریت باشد. متا در سال جاری اقداماتی را برای کاهش هزینه‌ها انجام داده است.

این شرکت در ماه می به کارکنان گفت به دلیل «رشد آهسته‌تر درآمد از آنچه پیش‌بینی می‌شد» استخدام را متوقف می‌کند. سپس بنیان‌گذار و مدیر اجرایی، مارک زاکربرگ، در ماه ژوئیه به کارکنانش گفت برای کاهش نیروی کار و رهایی از کارکنانی که عملکرد ضعیفی دارند، سخت‌گیری بیشتری روی اهداف عملکردی خواهد داشت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/holf
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.