کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
رضا قربانی
هفتهنامه کارنگ به شماره ۲۰ رسید؛ قاعدتا ۲۰ شماره از یک نشریه برای قضاوت کردن دربارهاش کفایت میکند. حالا میتوان به آسانی درباره کارنگ قضاوت کرد؛ دیگر ذائقه و سلیقه کارنگ روشن و شفاف شده است. حالا میتوان درباره آیندهاش هم راحتتر صحبت کرد.
حدود ۶ ماه قبل کارنگ یک ایده بود و امروز نشریهای است هفتگی؛ نشریهای که به صورت مرتب منتشر میشود و به مرور در حال پیدا کردن مسیر خودش است. کارنگ واژهای فارسی است به معنای کسی که آوای خوبی دارد؛ خوشنوا، زبانآور، صاحب طَرب و چربزبان. کارنگ در دنیای رسانهها ولی رسانهای است در زمینه اقتصاد نوآوری.
هفتهنامه کارنگ به شماره ۲۰ رسیده و فرصت خوبی است برای صحبت درباره ایدههایمان؛ ولی اجازه میخواهم در یادداشت شماره ۲۰ صرفا از کسانی که همراه ما شدهاند تشکر کنم. قطعا فهرست کسانی که باید از آنها یاد کنم بسیار طولانی است و به هر شکلی که بخواهم از همراهان کارنگ تشکر کنم قطعا خیلیها را جا میاندازم.
همه آنهایی که قدمی و قلمی به ما کمک کردند بخشی از این تیم هستند؛ تیمی که در این دوران سخت تلاش کردند از راه سوم بگویند. کسانی که از روز اول یا از میانههای راه به ما پیوستند.
از کجا شروع کنم؟ ترجیح من از نقطه پایان است؛ یعنی کسانی که در توزیع نشریه به ما کمک میکنند؛ برای ما شهرستانها بسیار مهم هستند و قطعا توزیع در شهرستانها نیاز به همراهانی دارد که اگر نبودند ما نمیتوانستیم. در این راه باید از شبکه همراهانمان در استانهای فارس، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و شمالی و جنوبی، مازندران، یزد، کرمان، همدان، اردبیل و… تشکر کنم؛ دوستانی مانند مهرداد یزدانی، سارا راد، احمد فقیه، علی حاجیزاده، مهدی دریایی، احمد صفری، حسین واثقی، حسن موحد، افشار و… در این مدت خیلی به ما کمک کردهاند و امیدوارم که در آینده این تیم چابک بزرگتر شود و بتوانیم شهرهای بیشتری را هم پوشش دهیم.
در این مسیر باید صمیمانه از همراهی دوستانما در پادرو تشکر کنم. به طور خاص پشوتن پورپزشک و علی کریمی. ممنونم که به ما لطف بسیار داشتهاند.
نشریه چاپی نیاز به همراهانی دارد که کمک کنند بهترین کیفیت را تضمین کنید. کیفیت نشریه چاپی مدیون همراهان خوبی است که لازم است از چند نفری تشکر کنم: از عبداله محمدی که پیر کارکشته صنعت چاپ است تا
و در نهایت این که نشریه و هر رسانهای قلب تپندهای دارد که نامش تحریریه است؛ تحریریه چابک کارنگ آرزوی هر مدیر رسانهای است و من خوشحالم که تیمی چنین همراه کنار خود دارم و امیدوارم بتوانیم به موفقیت روزافزون تک تک اعضای این تیم کمک کنیم.
از المیرا حسینی که مدیر کارکشته تحریریه کارنگ است تا عباس عینعلی که از گرافیک تا توزیع و مدیریت داخلی کارنگ را برعهده گرفته. از پریا حاجیلو، بهناز سعیدی و علیرضا کیوان و مدیر هنری کارنگ روحاله گیتینژاد هم قدردانم. و از تکتک دبیران صفحات کارنگ که یک محتوای حرفهای را تدارک میبینند.
در این راه دوستان دیگری هم به ما کمک کردند که بر خود واجب میدانم از علی بیرامی، علی مزینانی و کاوه ثروتی به شکل ویژه قدردانی کنم.
ادامه این راه نیاز به همراهی همه آنهایی دارد که میخواهند در توسعه اقتصاد نوآوری ایران سهم داشته باشند. دست یاری شما را به گرمی میفشاریم و امیدواریم بتوانیم این راه را با همراهی آنهایی که دل در گروه توسعه این ممکلت دارند ادامه دهیم.