ایکس‌وای ریتیل: یک پلتفرم همه‌فن حریف

سوزان جفرز چه کاری برای خرده‌فروشان انجام می‌دهد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سوزان جفرز از ایکس‌وای ریتیل به برندها کمک می‌کند تا نوآوری‌های فناورانه داشته باشند. سوزان جفرز، بنیان‌گذار و مدیرعامل ایکس‌وای ریتیل، شرکت خود را زمانی تأسیس کرد که متوجه شد خرده‌فروشان، به‌ویژه فروشندگان کالاهای لوکس، در حال تلاش برای مدیریت بازگشت به فروشگاه پس از همه‌گیری و کمبود نوآوری در بخش تجارت الکترونیک هستند.

ایکس‌وای ریتیل یک پلتفرم اومنی‌چنل است که به برندهای خرده‌فروشی لوکس کمک می‌کند تا همه‌چیز از پرداخت‌های درون‌فروشگاهی گرفته تا سفارش‌ها و بازپرداخت‌های آنلاین، تجربیات مشتری در فروشگاه و پشتیبانی تلفنی را مدیریت کنند. ایکس‌وای ریتیل در دور جدید تأمین سرمایه خود توانسته ارزش کسب‌و‌کارش را افزایش دهد. بسیاری از برندها از همکاری با این کسب‌و‌کار سود برده‌اند؛ برای مثال برند لوکس ایسایا توانست زمان بازگشت کالا را از سه دقیقه به کمتر از یک ثانیه کاهش دهد و سرعت انجام سفارش آنلاین را تا 300 درصد بهبود بخشد.

جفرز گفته است: «من اصالتاً هندی هستم و به‌تنهایی به سیلیکون ولی نقل مکان کردم. من عاشق همه‌چیز خرده‌فروشی‌ام. ابتدا در یک استارتاپ دیگر استخدام شدم، در رشد آن سهیم بودم و سپس شرکت خودم را تأسیس کردم.» جفرز افزوده: «من زمان و پول زیادی را صرف درک فناوری خرده‌فروشی کردم. همه‌گیری کووید19 در واقع به ما اجازه داد تا دو طرف عرضه و تقاضا را به هم متصل کنیم. کووید19 رشد بخش آنلاین را به‌شدت فعال کرد.»

جفرز گفته است که در اکثر برندها و کسب‌وکارها، مشتریان بلافاصله پس از همه‌گیری به فروشگاه‌ها مراجعه نکردند. کارمندان به داده‌ها دسترسی دارند و این باعث بهبود تجربه مشتری می‌شود، اما دسترسی به داده‌های مشتری برای داخل فروشگاه ساخته شده است.

جفرز گفته است: «خرده‌فروشی امروز مانند گذشته نیست. من می‌خواهم آنلاین خرید کنم و از فروشگاه کالایم را تحویل بگیرم یا آنلاین خرید کنم و در فروشگاه دیگری کالا را تعویض کنم. بنابراین خرده‌فروشان باید از ابتدا پلتفرم مناسبی داشته باشند.»

او تأکید کرده: «بیشتر برندها شش تا هفت میلیارد دلار درآمد دارند. حتی گوچی هم یک شرکت 10 میلیارد دلاری است. آنها می‌خواهند سریع حرکت کنند. مثلاً ایسایا نمی‌توانست جایی را پیدا کند که چیزی که عرضه می‌کند، مناسب فضای لوکس آنها باشد. ما چیز زیادی در مورد مشتری نمی‌دانستیم. آنها کل سیستم B2B خود را مدیریت می کنند و حدود 25 فروشگاه دارند که برای یک شرکت نوظهور تعداد زیادی است.» جفرز گفته که ایکس‌وای ریتیل را از ابتدا ساخته است. او افزود: «من نمی‌گویم شاپیفای یک مدل مشابه است. اگر می‌خواهید کاری انجام دهید، آیا افزونه دیگری را وارد می‌کنید یا پنجره دیگری را؟ اگر من یک برند بزرگ باشم، چه گزینه‌هایی وجود دارد؟ »

او می‌گوید: «ما این مفهوم را ایجاد کردیم. برندها سیستم‌های بک‌آفیس خود را با سیستم‌های فرانت‌آفیس خود هدایت می‌کنند. ما نوعی لایه میانی ایجاد کردیم که بک‌آفیس و فرانت‌آفیس را به هم مرتبط می‌کند. شاید چندان جذاب به نظر نیاید، اما چیزی است که این برندها به دنبال آن هستند.» این شرکت 5/3 ساله است و جفرز در حال انجام کاری است که در صنعت ناشناخته است. او یک پلتفرم B2B ایجاد کرده است؛ «این یک پلتفرم است و به همین دلیل است که ما می‌توانیم نوآوری داشته باشیم. من می‌خواهم شریک فناوری باشم. برندها عادت ندارند برای فناوری هزینه کنند.» در حال حاضر ایکس‌وای ریتیل 30 مشتری، از جمله ایسایا و سایر برندهای لوکس معروف را دارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5fsg
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.