کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
همهچیز برای ساختن یک تبلیغ مؤثر آماده است: یک بازیگر محبوب، بودجه کافی و یک برند آشنا! همهچیز آماده است جز توجه به بازخوردهای احتمالی مخاطبانی که نسبت به سالهای گذشته، آگاهتر و سختپسندتر شدهاند.
اگر در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر فعال باشید یا کاربر یکی از پیامرسانها، بعید است تبلیغ یخچال امرسان را با حضور لیلا حاتمی ندیده باشید. ماجرا از این قرار است؛ لیلا حاتمی یخچال امرسان را در خانهاش دریافت میکند. آن را در گوشه سالن خانه میگذارد و دست آخر با یخچال حرف میزند.
کاربران شبکههای اجتماعی، واکنشهای بسیاری را به این سناریو عجیب و نهچندان جذاب نشان دادند. واکنشهایی که در اینجا به برخی از آنها اشاره میکنیم. در واکنش به جمله «خونه با یخچال گرما میگیره!» کاربری نوشته: «خانوم لیلا حاتمی میفرمایند یخچال به خونه گرما میده!»
قرار دادن یخچال در اتاق پذیرایی هم موضوع دیگر مورد توجه کاربران بوده است: «لیلا حاتمی چشم ماست. اگر گفته یخچال باید توی سالن باشه، باید توی سالن باشه. تمام.»
کاربر دیگری نوشته: «امرسان موفق عمل کرده؛ ایده استفاده از بازی لیلا حاتمی با چنین دیالوگهایی و صدای مسخره یخچال و اینکه هرکسی حداقل یک بار این تبلیغ رو تا ته نگاه میکنه و درصد خیلی بالایی از مردم که اسم امرسان یادشون میمونه با تبلیغی که هرچقدرم احمقانه باشه!»
اما در واکنش به افرادی که تصور میکردند بازخوردهای منفی به این تبلیغ، نشانه موفقیت آن است، کاربر دیگری عنوان کرده: «یه چیزی مد شده در دنیای تبلیغات داخل ایران، اونم اینه که به هر دیده شدنی میگن «برندینگ»! بعد دیگه همین که عدد ویو رفت بالا و به تعداد زیادی فحش خوردن، فکر میکنن موفق بودن و ادعاشون سر به فلک میکشه.»
بسیاری از کاربران ایده گفتوگوی لیلا حاتمی و یخچال را نقد کرده بودند. یکی از این کاربران نوشته: «یخچال ما خیلی صدا میده. کاش لیلا حاتمی بیاد باهاش حرف بزنه بفهمیم اون تو چه خبره، کیا دارن با هم میجنگن!» موضوع دیگر مطرحشده در شبکههای اجتماعی، شایعه دریافت دستمزد ۱۵ میلیارد تومانی برای این آگهی بوده است. گرچه حاتمی این
موضوع را تأیید نکرده و مبلغ دستمزد را محرمانه دانسته، اما کاربران با جملاتی از این دست از این موضوع صحبت کردهاند: «لیلا حاتمی پونزده میلیارد گرفته برای تبلیغ امرسان؛ والا منم باشم با یخچال حرف میزنم، حتی با اجاق گازم حرف میزنم!»