رسانه اقتصاد نوآوری ایران

برق ماینرهای مجوزدار قطع نخواهد شد

مخالفت کمیسیون با ممانعت برای تأمین برق تولید رمزارزها

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

گویا قرار بوده مجلس جلوی اختصاص برق به استخراج‌کنندگان رمزارز را بگیرد اما کمیسیون برنامه و بودجه با این استدلال که سرمایه‌گذارهای زیادی با تشویق برخی نهادهای دولتی وارد این حوزه شده‌اند جلوی این کار را گرفته است.

آنگونه که خبرگزاری خانه ملت که ارگان رسمی رسانه‌ای مجلس شورای اسلامی است خبر داده در آخرین نشست کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع مورد بحث قرار گرفته است.

در همین رابطه سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست این کمیسیون در هفته گذشته گفت: لایحه توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون فرعی ارسال شده بود که تعدادی از مواد آن با حضور معاون وزیر صمت بررسی شد. در این نشست به طور ویژه بر روی ماده 16 مربوط به وظیفه دولت برای تامین برق تولید رمزارزها بحث کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: این موضوع کاملا شفاف نشده بود و به موجب این ماده تا زمانی که قانون رمزارزها تصویب نشده دولت باید از اختصاص برق به فعالیت های رمزارزی ممانعت کند که اعضای کمیسیون با این ماده مخالفت کردند زیرا پیش از این برای بسیاری تعهد ایجاد شده و نیروگاه برقی احداث کرده‌اند، بنابراین اعلام شد که پیشنهاد حذف این ماده در صحن علنی مطرح شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/f729
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.