کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

به‌شدت با محدودسازی مخالفم

عضو فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس درباره فرصت طلایی رمزارزها:

جلال رشیدی کوچی، عضو فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی گفته است که اکنون طلایی‌ترین زمان برای استفاده از ظرفیت پلتفرم‌های داخلی جهت تبادل ارزهای دیجیتال است و نباید اجازه دهیم با سیاست‌های غلط محدودسازی که تجربه ثابت کرده ناکام هستند، این فرصت را از دست بدهیم.

او در گفت‌وگو با ایسنا، ضرورت قانون‌گذاری در حوزه رمزارز و سامان‌دهی پلتفرم‌های داخلی تبادل را یادآور شده و گفته است با توجه به اینکه بخش زیادی از جامعه، خصوصاً جوانان از این پلتفرم‌ها استقبال کرده‌اند، هرچه سریع‌تر باید در خصوص سامان‌دهی پلتفرم‌های تبادل داخلی اقدام شود.

رشیدی کوچی گفته است چنانچه ما این فرصت طلایی را از دست بدهیم و افراد جامعه به سمت استفاده از پلتفرم‌های خارجی بروند، دیگر نمی‌توان هیچ نظارتی روی فعالیت‌ها داشت. وی افزود: «اکنون طلایی‌ترین زمان است و به جای آنکه به‌دنبال بستن و محدودسازی فعالیت پلتفرم‌های داخلی باشیم، باید از آنها حمایت کرده و آنان را سامان‌دهی کنیم.»

او معتقد است تجربه نشان داده که محدودسازی فضاهای داخلی، مردم را به سمت استفاده از پلتفرم‌های خارجی سوق خواهد داد. این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: «امروز وقت آن است که شورای عالی فضای مجازی، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و مجلس به میدان بیایند و با یک تصمیم‌گیری درست، مسیر را برای سرمایه‌گذاری و تبادل ارزهای دیجیتال در بستر پلتفرم‌های داخلی فراهم کنند. بنده به‌شدت مخالف محدودسازی یا قطع دسترسی برای تبادل ارزهای دیجیتال در پلتفرم‌های داخلی هستم.»

رشیدی کوچی گفته ارزهای دیجیتال واقعیت جامعه هستند و اینکه در این حوزه با فقدان قانون مواجهیم، دلیلی بر غیرقانونی‌بودن رمزارزها نیست. او معتقد است قطعاً مردم مسیر خود را می‌روند، پس چه بهتر که حاکمیت در این مسیر با برنامه‌ریزی دقیق، به نفع مردم و کشور قدم بردارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ckh9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.