کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

به خدمات پس از فروش وندورهای کالای دیجیتال دسترسی نداریم

رویداد زیرساخت دیجیتال دوشنبه ۲۱ آبان‌ماه به همت کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار و با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از فعالان حوزه زیرساخت دیجیتال و سخت‌افزار و صنایع مرتبط برگزار شد. در این رویداد به بررسی چالش‌ها،‌ فرصت‌ها و راه‌کارهای حوزه زیرساخت دیجیتال پرداخته شد؛ یکی از چالش‌های مهم فعالان در این حوزه عدم دسترسی مستقیم به تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان کالاهای دیجیتال است. این عدم‌ دسترسی که به دلیل وجود تحریم‌ها ایجاد شده تبعات زیادی را با خود به دنبال دارد و واردکنندگان ایرانی علاوه‌بر آنکه مجبور می‌شوند کالاها را با قیمتی بالاتر از بازار جهانی تهیه کنند امکان اصالت‌سنجی کالا و همچنین استفاده از خدماتی مانند گارانتی و… را نخواهند داشت.


نقطه خرید، پایان ماجرا نیست


محمد سلطانی، مدیر فنی رمیس در ارائه‌‌ای تخصصی با عنوان «مهندسی؛ جایگاه و اهمیت آن در حوزه زیرساخت دیجیتال» بیان کرد: «وندورهای بزرگ دنیا تجربه مشتری را ایجاد می‌کنند و ارتباط با آنها را حفظ می‌کنند. وندور به مشتری کمک می‌کند تا بهترین استفاده از محصول یا خدمت را داشته باشد.»

او در این ارائه که در رویداد زیرساخت دیجیتال افزود: «نقطه خرید همواره مورد توجه بوده است زیرا باور بر این است که با خرید تجهیزات تمام کارها تمام می‌شود. ارتباط بین وندور و مشتری با مولفه‌هایی چون یکپارچه‌سازی، مشاور، توزیع‌کننده، پارتنر، سرویس‌دهنده انجام می‌شد.»
محمد سلطانی با بیان این که این مولفه‌ها در حال حاضر وجود ندارد، اظهار کرد: «این امر چالش‌ها و آسیب‌هایی را به همراه دارد از جمله اصالت داشتن تامین تجهیزات و بازرگانی، اصالت داشتن قیمت، اصالت داشتن LOM ، عدم اختصاص زمان کافی به فرایندهای طراحی و پیاده‌سازی، چالش مسؤلیت‌پذیری طرح، چالش استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، چالش انتقال دانش فنی، چالش راهبری، چالش‌های اورهال و مهاجرت و چالش نگهداشت مهندسان.»


ضرورت ایجاد تحول در نگاه مهندسی به حوزه زیرساخت


مدیر فنی شرکت رمیس با اشاره به این که نیازمند تحول به نگاه مهندسی در حوزه زیرساخت دیجیتال هستیم، خاطرنشان کرد: «اصالت دادن به خدمات حرفه‌ای و مهندسی، توجه به تمامی دیسیپلین‌های مهندسی زیرساخت، اختصاص زمان منطقی به فرایندهای طراحی و پیاده‌سازی، تقویت نقش و جایگاه مهندسان زیرساخت دیجیتال، استفاده از ظرفیت‌های آیین‌نامه مناقصات، ارتقای نقش و جایگاه شرکت‌های مشاوره و ارائه دهنده راهکار از جمله راهکارها و روش‌های بهبود است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/9gqh
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.