کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بی‌تا راه افتاد

سامانه‌ای برای عرضه ان‌اف‌تی آثار هنری و غیرهنری

بی‌تا، اولین پلتفرم صدور NFT ایرانی توسط ققنوس در موزه ارتباطات رونمایی شد. بی‌تا، یک پلتفرم برای صدور گواهی دیجیتال در قالب توکن‌های NFT برای آثار هنری و غیرهنری است.

در ابتدای مراسم رونمایی از بی‌تا، ولی‌الله فاطمی، رئیس هیئت‌مدیره ققنوس به اهداف این شرکت اشاره کرد و گفت: «ققنوس از سه سال گذشته تاکنون، هدف کسب تجربه در حوزه فناوری‌های دیجیتال به‌ویژه بلاکچین را دنبال می‌کند. ققنوس توانسته در این چند سال انواع کاربردهای بلاکچین را پیاده‌سازی و تجربه کند.»

او ادامه داد: «در حالی‌ که موضوع توکن‌های NFT کمتر از چند ماه است که در جهان مطرح‌ شده و سروصدای زیادی هم به پا کرده است، ققنوس به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده پلتفرم صدور توکن پا به این عرصه گذاشته است. عملکرد ایران در حوزه‌های فناوری همیشه نسبت به سایر کشورهای دنیا کندتر بوده و دسترسی به جدیدترین فناوری‌ها برای بسیاری از کسب‌وکارهای فعال آرزو بوده است. به همین دلیل، واقعاً به اینکه امروز در فضای بلاکچین و به‌ویژه NFT فعالیت داریم، افتخار می‌کنم.» به گفته فاطمی، NFT هنوز در جهان تکمیل‌ نشده و در حال گسترش است.

او تصریح کرد: «هنرمندان در حال حاضر بیشتر از فعالان سایر حوزه‌ها به سمت توکنایز کردن دارایی‌هایشان روی آورده‌اند. ما نیز امیدواریم بی‌تا بتواند به‌عنوان بستری امن به هنرمندان کمک کند.»

فاطمی اضافه کرد: «زمانی که آثار فاقد ارزش هنری با قیمت‌های میلیون دلاری و هنگفت به فروش می‌رسند، نفیس‌ترین آثار هنرمندان ایرانی در گالری‌های فیزیکی با قیمت پایینی معامله می‌شوند. سعی می‌کنیم با بین‌المللی‌کردن دارایی‌ها، ارزش دارایی‌هایمان را به جهان معرفی و اکوسیستم اقتصاد دیجیتال را شکل دهیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/2058
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.