کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تحولات مایکروسافت تحت‌تاثیر کرونا

تغییر فرهنگ کار، یکی از متغیرهای تعیین‌کننده اقتصاد نوآوری شده است

از زمانی که ساتیا نادلا به عنوان مدیرعامل مایکروسافت انتخاب شد، حدود هفت سال می‌گذرد. نادلا سومین مدیرعاملِ مهم‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان است. ساتیا نادلادر پاسخ به مجله بارونز در ارتباط با وضعیتِ فعلی صنعت کامپیوتر و آینده کار و شغل صحبت کرده است.

تغییرات سال گذشته باعث دیجیتالی‌ شدن تمام صنایع شد؛ اتفاقی که ما را چندین سال به طور ناگهانی به ‌پیش راند. در واقع من فکر می‌کنم که اگر این اتفاق ده سال زودتر می‌افتاد و ما این امکانات و فناوری‌ها را نداشتیم، با مشکلات خیلی زیادتری مواجه می‌شدیم. در نهایت این را متوجه شدیم که در مواجهه با همه‌گیری‌ها یا هر مسئله دیگری می‌توانیم از فناوری برای مقابله و مقاومت استفاده کنیم. ما در حال تجربه تغییرات ساختاری و در دوره گذار هستیم.

امروزه از فناوریِ هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی و درمانی استفاده می‌شود. خرید و فروش، آموزش و تولید نیز از خدمات هوش مصنوعی بهره گرفته‌اند. در آینده‌ای نه‌چندان ‌دور، احتمالا ماهیت تمامی صنایع و مشاغل به هوش مصنوعی وابسته خواهد شد.

همه‌گیری و اتفاقات آن، میزان وابستگی ما به کامپیوترها را برای ارتباط کارآمد و امن اثبات کرد. ما در آخرین بررسی‌ها متوجه شدیم که در حال حاضر حدود یک میلیارد و سه میلیون نفر از ویندوز استفاده می‌کنند. برای همین هدف اصلی ما ارائه خدمات بهتر به مشتریان است.

رویکرد ما به مایکروسافت تیمز در همراهی با تغییرات بازار کار متحول شده است. کار دوگانه به مهم‌ترین انقلاب دنیای کار در عصر جدید تبدیل شده است. در حال حاضر مایکروسافت تیمز روزانه 145 میلیون کاربر فعال دارد. حتی در کشورهایی که کارمندان به محیط کار بازگشته‌اند، استفاده از نرم‌افزار تیمز همچنان ادامه دارد. با استفاده از این نرم‌افزار ما می‌خواهیم به تعامل افراد با یکدیگر نه‌تنها در فضای جلسات، بلکه در کل روند کاری کمک کنیم.

همچنین این نرم‌افزار به کار آموزش نیروی کار هم آمده است و افراد می‌توانند به یکدیگر بازخورد دهند و مهارت‌های مورد نیازشان را به‌روز کنند. مضاف بر این‌ها، این نرم‌افزار به برقراری ارتباط اجتماعی میان کارکنان یک سازمان کمک می‌کند؛ اتفاقی که به‌زعم ما به افزایش سلامت روحی و روانی افراد در محیط کاری می‌انجامد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/1r6v
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.