کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تحول اجتماعی

تأثیر تجارت اجتماعی بر کسب‌و‌کارهای کوچک

مصرف‌کنندگان بیشتری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌‌بوک و تیک‌‌تاک خرید می‌کنند که در نهایت می‌تواند به نفع برندهای کوچک‌تر باشد.

قرار است محبوبیت خرید از رسانه‌های اجتماعی در چند سال آینده افزایش یابد. این امر می‌تواند راه‌های جدیدی برای مشاغل کوچک‌تر باز کند.

طبق گزارش جدید گروه مشاوره اکسنچر، تخمین زده می‌شود که در چهار سال آینده تجارت اجتماعی سه‌برابر سریع‌تر از تجارت الکترونیک سنتی رشد کند.

طبق گفته اکسنچر، تجارت اجتماعی تا سال 2025 به یک بازار جهانی 1.2 تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد که 16.7 درصد از کل تجارت الکترونیک را تشکیل می‌دهد. خرید از رسانه‌های اجتماعی شامل هر چیزی از خریدهای درون‌برنامه‌ای در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک یا اینستاگرام و در صفحه برند یا اینفلوئنسر تا خرید از طریق کانال‌های خرید پخش مستقیم می‌شود.

به گفته اکسنچر، تجارت اجتماعی بر خلاف خرید سنتی تجارت الکترونیک، زمین بازی را برای غول‌های آنلاین مانند آمازون و همچنین برندهای کوچک هموار می‌کند؛ زیرا موجب دسترسی آسان‌تر مشاغل کوچک‌تر به مشتریان بیشتری می‌شود.

کارشناسان اکسنچر در آخرین گزارش خود با عنوان «چرا خرید کردن به تحولی اجتماعی منجر خواهد شد» نوشته‌اند: «هر برند بزرگ یا کوچکی می‌تواند از طریق تجارت اجتماعی فروش داشته باشد و اکنون هر فرد می‌تواند برای خود یک برند ایجاد کند و مستقیماً به بازار دسترسی داشته باشد.»

در این گزارش آمده است: «این امر پیامدهای بسیار مثبتی برای مشاغل کوچک و کارآفرینان دارد؛ زیرا آنها می‌توانند به بازارهای بالقوه عظیمی دست یابند که قبلاً در دسترس نبودند.»

نظرسنجی اکسنچر از بیش از 10 هزار کاربر جهانی رسانه‌های اجتماعی نشان داد هنگام خرید در رسانه‌های اجتماعی در مقایسه با خرید آنلاین از وب‌سایت‌ها، 59 درصد احتمال بیشتری برای خرید از برند‌های کوچک‌تر وجود دارد. تقریباً نیمی از پاسخ‌دهندگان (44 درصد) گفتند احتمال بیشتری دارد از برندی خرید کنند که هرگز از طریق کانال‌های خرید اجتماعی درباره آن نشنیده بودند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/py8u
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.