کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تغییر استراتژی اوبر چینی‌ها

«دیدی» تحت فشار افکار

شرکت دیدی گلوبال چین اعلام کرده که جزئیات بیشتری از هزینه‌های دریافتی را در اختیار رانندگان خود در چندین شهر چین قرار خواهد داد. این اولین اقدام بزرگ غول سواری پس از متهم شدن به پرداخت ناعادلانه حقوق رانندگان توسط رسانه‌های دولتی است.
دیدی گفت رانندگان هفت شهر چین از جمله شنیانگ و چانگچون اولین افرادی هستند که از طریق عملکرد جدیدی که روز دوشنبه به برنامه خود برای رانندگان اضافه کرد، جزئیات میزان دریافتی و مبلغ پرداختی مسافران را برای هر سواری می‌دانند.
این شرکت که توسط سافت‌بانک، علی بابا و تنسنت هولدینگز پشتیبانی می‌شود، پس از دریافت بازخورد رانندگان، استراتژی قیمت‌گذاری خود را تنظیم می‌کند.

آن‌ها اعتراف کرده‌اند که هنوز کمبودهایی در صورت سود و زیان شفافی که دیرهنگام تحویل داده شد، وجود دارد، ولی برای بهبود آن سخت تلاش می‌کنند و می‌خواهند آن را در شهرهای دیگر نیز گسترش دهند.
در ماه می، خبرگزاری دولتی چین، شین هوا، در گزارشی تحقیقی گفت دیدی بیش از ۳۰ درصد از مبلغی را که مشتریان برای یک سواری پرداخت می‌کنند دریافت کرده و به سیاستی که آن را ناعادلانه توصیف کرد، انتقاد داشت. پس از گزارش شین هوا، دیدی در پستی گفت که رانندگان سال گذشته به طور متوسط 1/79 درصد هزینه مسافران را برای سواری دریافت می‌کردند و تنها 1/3 درصد هزینه‌ها به سود این شرکت اختصاص یافته است.

دیدی توسط چندین رگولاتور چینی در مورد مسائلی مانند رسیدگی به داده‌های مشتریان مورد بررسی قرار گرفته است. این شرکت در ماه ژوئن با عقب‌نشینی اداره فضای مجازی چین (CAC)، از عرضه اولیه 4/4 میلیارد دلاری نیویورک بهره برد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/t6cn
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.