کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تغییر یک صنعت همچنان سنتی

تغییر یک صنعت همچنان سنتی

کاربران بیش از 5/8 میلیارد دلار در سال 2020 برای رزرو کمپینگ در سراسر ایالات متحده هزینه کردند، اما خود صنعت کمپینگ هنوز به طور کامل دیجیتالی نشده است. امروزه، رزرو فضا در برخی از کمپ‌ها، چه عمومی و چه خصوصی، ممکن است نیاز به تماس تلفنی داشته باشد و پروسه رزرو اغلب با استفاده از سیستم‌های قدیمی مانند قلم و کاغذ ثبت می‌شود.

استارتاپی به نام سِکر (Sēkr) می‌خواهد این وضعیت را تغییر دهد. در سال 2017، بنیان‌گذاران این کسب‌و‌کار، برین آسیو و جس شیسلر، تنها به دنبال راهی بهتر برای یافتن مکان‌های کمپینگ جدید بودند. این دو نفر در ون‌های مخصوص کمپینگ سفر می‌کردند، اما خیلی زود متوجه شدند یافتن مکان‌های امن و با امکانات خاص برای کمپ دشوار است.

آسیو توضیح می‌دهد: «برنامه‌ریزی سفر مشکل شماره یک برای کسانی است که می‌خواهند سفر کنند.» او خاطرنشان می‌کند که این مشکل وقتی پای کمپینگ در میان است، بغرنج‌تر می‌شود، زیرا درست مانند دهه 90 و وضعیت هتل‌های آن زمان، باید برای رزرو به صورت جداگانه با هتل‌ها تماس بگیرید و هیچ وب‌سایتی در این خصوص وجود ندارد.

به همین دلیل آنها در مارس 2018، اولین نسخه برنامه خود را راه‌اندازی کردند که در آن زمان The Vanlife App نامیده می‌شد. پس از مدتی بنیان‌گذاران متوجه شدند که این تمرکز محدود باعث کنار گذاشتن افرادی است که به سبک‌های دیگر سفر و کمپینگ مشغول‌اند. تغییر نام تجاری به سکر به آنها این امکان را می‌دهد تا به بازار وسیع‌تری را هدف بگیرند.

در این برنامه می‌توانید کمپینگ‌ها را در سراسر ایالات متحده جست‌و‌جو کنید، آنها را بر اساس امکانات و خدمات فیلتر کنید، موارد دلخواه را ذخیره کنید و از طریق و با دیگران ارتباط برقرار کنید. فهرست‌های آنها از طریق مخازن عمومی داده‌های دولت و سایر پایگاه‌های داده ایجاد می‌شوند که سپس با اطلاعات جمع‌سپاری افزایش می‌یابند. تیم سفیران مکان‌ها را جست‌و‌جو می‌کنند، اطلاعات را تأیید می‌کنند و از آن عکس می‌گیرند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hz7a
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.