کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
صنعت بیمه در ایران به اندازهای که پتانسیل دارد رشد نکرده است. در پی این عدم توسعه، کسبوکارهای اینشورتک هم نتوانستهاند همگام با تحولات دنیا شکوفا شوند. با این حال چند کسبوکار اینشورتکی طی این سالها در کشور ظهور کردهاند که گامهایی در راستای تحول بیمه برداشتهاند. در این بخش سه کسبوکار اینشورتکی مهم ایران را معرفی کردهایم.
بیمیتو
بیمیتو شناختهشدهترین کسبوکار اینشورتکی ایران است که سال ۱۳۹۵ راهاندازی شد. وبسایت و اپلیکیشنی دارد که کاربرانش از طریق آن میتوانند پیشنهادهای بیمهای را با هم مقایسه و در نهایت خرید کنند. یک امکان دیگر بیمیتو مدیریت بیمههای کاربر است که از طریق آن میتوانند از زمان اتمام بیمه و تاریخ سررسید اقساط بیمهها مطلع شوند.
پیگام
پیگام که سال ۱۳۹۷ راهاندازی شده است، سرویسی کاملا خلاقانه ارائه میدهد که در ایران رقیب دیگری ندارد. در این سرویس کاربر بر اساس تعداد گامهایی که در روز برمیدارد امتیازهایی میگیرد که با آنها میتواند برای خرید در فروشگاههای طرف قرارداد با پیگام استفاده کند. مهمترین سرویس پیگام تبدیل گامها به اعتبار در بیمه عمر است.
مرکوری
مرکوری که سال ۱۳۹۷ با همکاری مجموعه هرمس شریف و بیمه کوثر راهاندازی شد، بیمه بدنه هوشمند سفر ارائه میدهد. در این بیمه کاربران میتوانند به صورت موقت برای هر مسافرت، اتومبیل خود را بیمه کنند. مرکوری با پارامترهای گوناگون ریسک هر مسافرت را اندازهگیری و با توجه به میزان ریسک، هزینه بیمه را مشخص میکند.