رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تمدید دور جنجالی جذب سرمایه موندو

پلتفرم BNPL موفق شد ۱۳ میلیون دلار دیگر در دور اول جذب سرمایه‌اش به دست آورد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به نظر می‌رسد همچنان پول به خزانه موندو در برلین سرازیر می‌شود. روز ۱۲ ژانویه موندو اعلام کرد دور اول جذب سرمایه‌اش تمدید شده و توانسته ۱۳ میلیون دلار دیگر جذب کند. به عبارت دیگر، موندو موفق به جذب ۵۶ میلیون دلار در این دور شده است. این استارتاپ یک‌ساله تاکنون توانسته ۹۰ میلیون دلار جمع‌آوری کند.

این دور سرمایه‌گذاری به رهبری والار ونچر و با مشارکت فین‌تک کلاکتیو انجام شده است. موندو یک پلتفرم B2B ارائه‌دهنده BNPL است که به شرکت‌ها در پیشبرد رشد، ارتقای موقعیت‌شان در بازار و توسعه محصول‌شان کمک می‌کند. این پلتفرم در اکتبر سال ۲۰۲۱ با فروش ۱۴ میلیون دلاری، سروصدای زیادی در بازار ایجاد کرد.

موندو برای اینکه بتواند سرمایه بیشتری جذب کند، نیروهای شرکت‌های معروف را استخدام کرده است. برای مثال میو لی، مدیر اجرایی سابق کلارنا را به‌عنوان مدیر ارشد حقوقی و مشاور عمومی، جولیان کورز، مدیر سابق وی‌ام‌ور را به‌عنوان مدیر ارشد بازرگانی و لورن هوه‌لین جوزف، معاون گروور را به‌عنوان مدیر ارشد مردمی منصوب کرد و با کمک این انتصابات توانست در اکتبر ۲۰۲۲ در اولین دور جذب سرمایه‌اش ۴۳ میلیون دلار به دست آورد. علاوه بر جذب سرمایه، موندو توانست از این انتصابات در جهت توسعه جغرافیایی خود بهره ببرد و به اتریش و هلند پا بگذارد. در حال حاضر دفتر دوم موندو در آمستردام برقرار است.

فیلیپ پاول، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل موندو می‌گوید: «اکنون بخرید، بعداً پرداخت کنید در B2B خود را به‌عنوان ابزاری ارزشمند برای برآورده کردن انتظارات خریداران تجاری تثبیت کرده است. ما مطمئنیم که تقاضا برای الان بخر، بعداً پرداخت کن B2B در سال ۲۰۲۳ به‌طور چشمگیری رشد خواهد کرد. این ابزار مالی نه‌تنها برای خریداران؛ بلکه برای تجار و بازارها هم نتایج مثبت زیادی دارد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/pu5m
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.