کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

توسعه فناوری‌های نوین کشاورزی در جنوب تهران

صندوق دیهیم تأسیس می‌شود

کارخانه نوآوری و شتابدهی دیهیم در گزارش توسعه فضای خود از تأسیس صندوق‌های تخصصی پژوهش و فناوری کشاورزی خبر داده است. در این گزارش آمده است: «صندوق‌های پژوهش و فناوری با هدف ارائه خدمات مالی ویژه به کارآفرینان متخصص و نوآور کشور و در راستای کمک به فعالیت‌های پژوهشی، علمی و فناوری بخش غیردولتی تأسیس می‌گردند.»

کارخانه نوآوری و شتابدهی دیهیم در سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرده است و هدف اصلی خود را «توسعه فناوری‌های نوین در صنعت کشاورزی و صنایع وابسته» می‌داند. مرکز اصلی این کارخانه شهرستان پاکدشت در ۱۵ کیلومتری جنوب‌شرقی تهران است. فضای کوچک اداری و محدودیت‌های ایجاد فضای تولیدی و زیست‌محیطی در تهران و نبود کارخانه نوآوری در جنوب تهران، از دلایل راه‌اندازی کارخانه در پاکدشت عنوان شده است.

برنامه راه‌اندازی این کارخانه در سه فاز طراحی شده است. فاز نخست در سال ۱۳۹۹ تکمیل شده است و فاز دوم آن که شامل مواردی مانند توسعه دو هکتار گلخانه، راه‌اندازی مرکز دام و طیور، استقرار شتابدهنده هنر و خلاقیت معیار و… است، در دست اجراست. فاز سوم و پایانی نیز قرار است از سال ۱۴۰۱ آغاز شود و تا ۱۴۰۲ به پایان برسد.

علاوه بر صندوق تخصصی پژوهش و فناوری کشاورزی، این کارخانه راه‌اندازی نیروگاه برق و فضای کار اشتراکی را نیز در دستور کار خود دارد. این مرکز نوآوری اعلام کرده که ظرفیت ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای سه هزار نفر را داراست. کود جنگل، میکرو گرین و کشت بافت از جمله تیم‌های مستقر در شتابدهنده تخصصی کشاورزی دیهیم هستند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/twor
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.