کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
تکلیف اپراتورها برای جلوگیری از تماسهای تبلیغاتی
تأکید حمید فتاحی، رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی بر رفع مزاحمت پیامهای تبلیغاتی در شبکههای ارتباطی کشور
حمید فتاحی، رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی به دنبال تأکید وزیر ارتباطات بر رفع مزاحمت پیامهای تبلیغاتی، از برخورد با تماسهای تبلیغاتی صوتی و ارسالکنندگان پیامکهای مزاحم تبلیغاتی خبر داد.
حمید فتاحی در این خصوص عنوان کرد: «به منظور حفاظت از حقوق کاربران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوای صوتی ارزشافزوده تبلیغاتی تصویب شده که بر اساس آن تماسهای تبلیغاتی صوتی ممنوع است.»
پیش از این کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبهای درباره ممنوعیت تماسهای صوتی تبلیغاتی داشت.
فتاحی ضمن اشاره به این مصوبه و با تأکید بر برخورد با متخلفان از سوی رگولاتوری افزود: «بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن همراه موظف شدهاند سامانه تشخیص تماسهای صوتی تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را مطابق با ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راهاندازی کنند و مانع از راهیابی اینگونه تماسها در شبکه خود شوند.»
او در بخش دیگری از صحبتهای خود تأکید کرد: «اپراتورها موظفند سامانه کشف تخلف پیامکی خود را راهاندازی و سیمکارتهای متخلف را شناسایی و آنها را مسدود کنند. کاربران نیز میتوانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ به آدرس https://۱۹۵.cra.ir شکایت خود را درباره دریافت پیامکهای تبلیغاتی و همچنین تماسهای صوتی تبلیغاتی ثبت کنند تا از این طریق به شکایت آنها رسیدگی شود.»
رئییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نحوه محدود کردن دریافت پیامک تبلیغاتی از سوی کاربران اظهار کرد: «مشترکان تلفن همراه میتوانند با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* و یا مراجعه به اپلیکیشنهای اپراتور خود، در منوی مدیریت پیامکهای تبلیغاتی برای غیرفعالسازی یا فعالسازی دریافت پیامکها اقدام کنند.»