جذاب باشید و جذاب بمانید

هشت نکته مهم در مورد شکل دادن، برقراری ارتباط و پرورش یک برند کارفرمایی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا می‌دانید نظر مردم در مورد سازمان شما به‌عنوان یک کارفرما چیست؟ ایجاد و حفظ یک نام تجاری کارفرمایی جذاب، راه قدرتمندی در سازمان‌ها برای به دست آوردن مزیت رقابتی در هنگام جذب و حفظ کارمندان با توانایی بالاست. در اینجا هشت نکته مهم در مورد شکل دادن، برقراری ارتباط و پرورش یک برند کارفرمایی آورده شده است.


نظرسنجی محرمانه از کارکنان، راهی عالی برای درک بیشتر چیزی است که کارمندان شما در مورد برند کارفرمایی فعلی‌تان فکر می‌کنند. آنها به یک دوست در مورد سازمان چه می‌گویند؟ فکر می‌کنند بهترین چیز در مورد کار در آنجا چیست؟ چه چیزی سازمان شما را با سایر کارفرمایان در صنعت متمایز می‌کند؟ در صورت وجود، آنها مایل‌اند چه چیزی را بهبود بخشند؟ از بازخورد برای کمک به توسعه پیام‌هایی که می‌خواهید به تصویر بکشید، استفاده کنید. نام تجاری کارفرمای شما باید نکات مثبت را برجسته کند، اما همچنین باید واقع‌بینانه باشد و نظرات کارمندان فعلی شما به شکل دادن این تصویر درست کمک می‌کند.


به نتایج نظرسنجی کارکنان نگاه کنید و شروع به ایجاد تغییرات مثبت مورد نیاز کنید. نتایج و برنامه‌های عملیاتی را آشکارا با کارمندان به اشتراک بگذارید. چیزی یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد، اما اگر بتوانند پیشرفت‌ها را ببینند، به احتمال زیاد در طول زمان با شما خواهند ماند. این به شما کمک می‌کند تا نیروهای مستعدی را که در حال حاضر دارید، حفظ کنید. یک شرکت با جابه‌جایی زیاد پرسنل نیز یکی از موارد کلیدی است که احتمالاً باعث ایجاد نگرانی در میان نیروهای کار بالقوه می‌شود.


داستان‌های زندگی واقعی افرادی که در سازمان شما پیشرفت می‌کنند و شکوفا می‌شوند، یکی از قوی‌ترین دارایی‌ها برای ترویج نام تجاری کارفرمایی هستند. داستان‌های موفقیت کارمندان را بیابید و آنها را به صورت موردی مطالعه کنید. به این نکته توجه کنید که چگونه در سازمان پیشرفت کرده‌اند، چگونه به‌عنوان یک فرد رشد کرده‌اند، جاه‌طلبی‌های شغلی‌شان و اینکه چگونه نقش مهمی در کسب‌وکار دارند، مهم هستند. ترویج نمونه‌های واقعی، شواهد روشنی از انواع فرصت‌های موجود برای سایر افراد را نشان می‌دهد.


برای به تصویر کشیدن زندگی در سازمان خود به عکاسی استوک تکیه نکنید. برای پلتفرم‌های حرفه‌ای‌تان مانند وب‌سایت و تبلیغات استخدامی، از یک عکاس دعوت کنید تا از افراد واقعی در محل کار عکس‌های باکیفیت بگیرد. اینها را می‌توان با عکس‌هایی که توسط اعضای تیم برای شبکه‌های اجتماعی گرفته می‌شود، تکمیل کرد. عکس‌ها واقعاً می‌توانند به ترسیم تصویری از یک سازمان برای یک کارمند بالقوه کمک کنند. آنها می‌توانند محیط کار، مدل لباس، افرادی که ممکن است با آنها کار کنند و رویدادها و فرایندهایی را که ممکن است در آن درگیر شوند، به‌روشنی نشان دهند.


اگر قبلاً بخش مشاغل و استخدام اختصاصی در وب‌سایت خود نداشتید، به دنبال ایجاد فضایی برای آن باشید و آن را با محتوای جذاب پر کنید. ارزش‌های سازمان خود را بیان کنید تا افراد بتوانند ببینند که آیا خود را می‌توانند با ارزش‌های سازمان مطابقت دهند یا خیر. نحوه کار، فرهنگ شرکت و ساختار سازمانی را مشخص کنید. همه اینها به استخدام‌شوندگان بالقوه کمک می‌کند تا بفهمند آیا به‌خوبی با شرکت شما سازگاری دارند یا خیر. دلایلی را فهرست کنید که چرا مردم باید با شما همکاری کنند؟ چه چیزی سازمان شما را متمایز می‌کند؟ چگونه به کارمندان پاداش می‌دهید؟ فراموش نکنید که از مطالعات موردی داستان‌های موفقیت کارمندی که ایجاد کرده‌اید، استفاده کنید و جزئیات پیشرفت و فرصت‌های آموزشی موجود را بیفزایید.


سعی کنید فرایند استخدام خود را به گونه‌ای انجام دهید که گویی یک کاندیدا هستید. ممکن است افراد توسط برندی که شما تبلیغ کرده‌اید جذب شده باشند، اما اگر فرایند استخدامی که طی می‌کنند مطابق با آن نباشد، همچنان می‌توانند نظر خود را تغییر دهند. چگونه به برنامه‌ها پاسخ داده می‌شود؟ اعمال آن چقدر آسان است؟
چه اطلاعاتی دریافت می‌کنند؟ روند مصاحبه چگونه است؟ در صورت عدم انتخاب کاندیداها چه بازخوردی ارائه می‌شود؟


برای اینکه یک برند کارفرمایی مؤثرتر باشد، باید به یک روش زندگی تبدیل شود. تیم رهبری و مدیریت باید به برند متعهد و الگو باشند. به طور مداوم به دنبال راه‌هایی باشید تا به کارکنان یادآوری کنید که چرا از ابتدا شرکت شما را انتخاب کردند. به هر وعده‌ای که در رابطه با شناخت، پاداش و پیشرفت داده شده است، عمل کنید و اطمینان حاصل کنید که برند شما به طور مداوم در سراسر رویکرد شما به مدیریت افراد و ارتباطات داخلی اعمال می‌شود.


خوب است همچنان از کارمندان سازمان خود برای بازخورد مداوم درخواست کنید. با ورود نسل‌های جدید به نیروی کار ممکن است تغییری در نیازها و ادراکات ایجاد شود.
نظرسنجی‌های منظم کارمندان کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود برند کارفرمایی شما برای استعدادهای جدید و کارمندان فعلی که در وهله اول برای جذب آنها سخت تلاش کرده‌اید، جذاب باقی می‌ماند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/k5gr
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.