کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
حداکثر زمان اتصال به فیبر نوری یک ماه است، کاربران تخلفات را به ۱۹۵ گزارش کنند
براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اتصال به فیبر نوری در صورتی که در محل درخواستی کاربر پوشش وجود داشته باشد، باید در مدت حداکثر یک ماه انجام شود و کاربران موارد تخلف در این حوزه را به سامانه ۱۹۵ گزارش دهند.
بهگزارش ایرنا، پروژه اتصال خانوار و کسبوکارها به فیبر نوری از بهمنماه ۱۴۰۰ در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت. طبق آخرین آمار منتشر شده از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اکنون هشتمیلیون و ۶۹ هزار و ۵۶۵ پوشش فیبر نوری برای خانوار و کسب و کارها ایجاد شده است.
استقبال از اینترنت فیبر نوری به دلایل متعدد روند کندی دارد. یکی از اصلیترین دلایل این کندی، ضرورت تعویض مودم مخصوص فیبر نوری و هزینه کابلکشی داخل ساختمان است.
در برخی موارد نیز، متقاضیان دریافت فیبر نوری با مشکلاتی مانند طولانی بودن زمان اتصال مواجه میشوند. تعدادی از کاربران این نکته را در شبکههای مجازی به گوش وزیر ارتباطات رساندند و ستار هاشمی نیز تاکید کرد: «اپراتورها وظیفه و تعهد قراردادی دارند که در سریعترین زمان ممکن اتصال فیبر نوری را برقرار کنند.»
وزیر ارتباطات، درباره تأخیر ۶۷ روزهای که کاربر از آن صحبت کرده بود، افزود: «این میزان از انتظار به هیچ عنوان قابلقبول نیست.»
سازمان تنظیم مقررات درباره تأخیر برخی اپراتورها در جهت دایر شدن فیبر نوری برای کاربران و فرایند زمانی که برای اتصال باید طی شود، اعلامکرد: «زمانی که متقاضی درخواست خود را برای اتصال به فیبر نوری ثبت میکند، در صورتی که در محل پوشش فیبر نوری وجود داشته باشد، اپراتور وقت دارد حداکثر یک ماه دایری فیبر را انجام دهد و اگر این اتفاق رخ ندهد اپراتور جریمه خواهد شد.»
این سازمان عنوانکرد: کاربران میتوانند موارد تخلف یا طولانی شدن فرایند اتصال (بیش از یک ماه) را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۵ گزارش کنند تا موارد به سرعت پیگیری شود.