رسانه اقتصاد نوآوری ایران

حسین اسلامی در روز ملی فناوری اطلاعات مطرح کرد / ضرورت مخابره پیام اتحاد صنف رایانه‌ای به حاکمیت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رویداد «بزرگداشت روز فناوری اطلاعات» امروز در هتل اسپیناس بلوار کشاورز برگزار شد. حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با تبریک روزملی فناوری اطلاعات، از اهمیت ثبت این روز در تقویم و مصادف شدن آن با سال دانش‌بنیان گفت و این اقدام و برگزاری چنین مراسمی را به‌عنوان بهانه‌ای برای اهمیت بیشتر به نقش فناوری اطلاعات و به رسمیت شناختن دارایی‌های نامشهود معرفی کرد.

اسلامی بااشاره به جایگاه فناوری اطلاعات در جهان توضیح داد:« امیدواریم برگزاری و بزرگداشت چنین روزی به فرهنگ‌سازی حول دارایی‌های نامشهود کمک کند. ما برای اولین بار یک کارگروهی در زمینه فناوری اطلاعات داریم که اختیارات ریاست جمهوری به این کارگروه تفویض شده است. ادبیات فناوری و ادبیات حوزه نرم‌افزار باید در تمامی نهادهای دولتی و خصوصی کشور جا بیفتد.»

او ادامه داد:«هیچ وزارت‌خانه‌ای نیست که ما در بخش فناوری اطلاعات با آن سروکار نداشته باشیم و به همین دلیل هماهنگی با تمامی دستگاه‌ها برای ما بسیار مهم است.»

به گفته اسلامی «ما از قضات درخواست آشنایی بیشتر با حوزه فناوری اطلاعات داریم و اینکه از مشاوران و اعضا سازمان نصر کمک و مشورت گرفته شود.»

او تاکید کرد:« از مجلس نیز این خواهش را داریم که قبل از نهایی شدن طرح یا هر تصمیمی و رفتن آن به صحن علنی از فعالان این حوزه مشورت گرفته شود. اگر چنین مسیری درخصوص طرح صیانت عملیاتی می‌شد، مسیر دیگری این طرح به خود می‌گرفت. همچنان انتظار داریم که اقتصاد دیجیتال گسترش پیدا کند.»

به گفته اسلامی، سازمان نصر تهران تلاش کرده در حوزه رسانه به شکل جدی‌تری عمل کند و همچنین به دنبال امکان‌های گفت‌وگو صریح با دولت بوده‌ایم. بدنه صنف رفع مشکلات خود را در اتحاد جست‌وجو می‌کند و اکنون فرصت این است که مشکلات قدیمی را کنار گذاشته و این پیام را به حاکمیت انتقال دهیم که همه ما با هم مطالبات یکسانی داریم و در این مسیر با یکدیگر متحد هستیم.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/eduj
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.