کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

حمایت از مصرف‌کنندگان

چرا سنگاپور قصد دارد بازار رمزارز را
بیشتر زیر نظر داشته باشد؟

رئیس بانک مرکزی سنگاپور می‌گوید که بازار رمزارز بدون مرز است و نیازمند هماهنگی بین‌المللی است. او این سخنان را سه روز پس از اعلام ورشکستگی شرکت «تری اروز کپیتال» (Three Arrows Capital) بیان کرد.به گزارش بلومبرگ، پس از آنکه آشفتگی‌های بازار رمزارز موجب شد که بعضی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارزهای دیجیتال ورشکست شوند، دولت سنگاپور تصمیم گرفت از مصرف‌کنندگان این بازار حمایت کند.

«ثارمان شانموگاراتنام»، رئیس بانک مرکزی سنگاپور (MAS)، روز دوشنبه اعلام کرد که این نهاد وظیفه تنظیم امور مالی در سنگاپور را بر عهده دارد و بر این اساس، درصدد است از مصرف‌کنندگان محافظت کند. او گفت که این اقدامات حفاظتی احتمالاً شامل محدودیت‌هایی برای خرده‌فروشان بازار رمزارز و قوانین معاملات لوریج یا اهرمی ارزهای دیجیتال است.

شانموگاراتنام تأکید کرده که بازار رمزارز نیازمند هماهنگی‌هایی در سطح بین‌المللی است و بانک مرکزی سنگاپور در حال بحث و بررسی این دغدغه در سطح بین‌المللی است.صندوق پوشش ریسک «تری اروز کپیتال» که به‌تازگی اعلام ورشکستگی کرده، در سنگاپور مستقر است. هفته گذشته بانک مرکزی سنگاپور متوجه شد که این صندوق از مقررات محلی تخطی کرده و از محدوده دارایی‌های تحت مدیریت خود فراتر رفته است.همچنین، شرکت حامی استیبل‌کوین الگوریتمی ترا (UST) و توکن وابسته به آن لونا (LUNA) در سنگاپور ثبت شده است. این استیبل‌کوین نیز در ماه می سقوط کرد و زیان‌های هنگفتی برای سرمایه‌گذاران به همراه آورد. «هنگ سویی کیت»، معاون نخست‌وزیر سنگاپور، در یک نشست فناوری هشدار جدی داد که سرمایه‌گذاران خُرد باید از ارزهای دیجیتال پرهیز کنند.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که بانک مرکزی سنگاپور در میان 200 درخواست مجوز برای ثبت شرکت‌ دارایی‌های دیجیتال در سنگاپور، تنها به 14 شرکت مجوز و تأییدیه داده است. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به کریپتو دات‌کام، جنسیس و اسپارو اکسچنج اشاره کرد. با وجود این بانک مرکزی اکثر مشتریان خرده‌فروش در بازار رمزارز را از معامله در این بازار منع می‌کند.

در ماه ژانویه نیز بانک مرکزی، ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت دیجیتالی مبتنی بر توکن (DPTs) را از بازاریابی برای خدمات خود در میان عموم مردم (حمل‌ونقل عمومی، رسانه‌های عمومی، نشریات ادواری، رسانه‌های اجتماعی، رویدادهای عمومی و تبلیغات روی بیلبوردهای جاده‌ای) منع کرده است. همچنین دستگاه‌های خودپرداز رمزنگاری در مکان‌های عمومی ممنوع هستند. به نظر بانک مرکزی سنگاپور، دسترسی عموم مردم به این خدمات باعث می‌شود که افراد بدون در نظر گرفتن خطرات احتمالی دست به معامله بزنند.

بانک مرکزی هشدار داد که رویدادهای اخیر در بازار رمزارز نشان داده که این بازار برای خرده‌فروشان خطر دارد. قیمت دارایی‌های رمزنگاری‌شده در مقایسه با اوج قیمت‌شان در سال گذشته، به‌شدت افت کرده و وام‌دهندگان رمزارز مانند سلسیوس و بلاکفای نیز با بحران نقدینگی روبه‌رو هستند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/mqvx
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.