کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

حمل‌و‌نقل؛ بدون پلاستیک

بسته‌بندی سبز به کمک صنعت حمل‌و‌نقل می‌آید

استارتاپ بسته‌بندی سبز بامبرو مستقر در بنگالورو در دوره قبل از سری A خود 35/2 میلیون دلار به دست آورده است. سرمایه‌گذاری جدید توسط شرکت بلو اشوا کپیتال و سوپک اینداستریز هدایت شد. این استارتاپ در بیانیه‌ای عنوان کرد که از مومبای انجلز و دیگر سرمایه‌گذاران فرشته در کشور نیز کمک گرفته است.

بامبرو از سرمایه جدید برای ایجاد یک پلتفرم تکنولوژی‌محور برای تأمین بسته‌بندی سبز و افزایش ظرفیت عرضه استفاده خواهد کرد. این استارتاپ همچنین قصد دارد در شهرهای مختلف گسترش یابد، در تحقیق و توسعه مواد پایدار جدید سرمایه‌گذاری کند و تیم را بیشتر گسترش دهد.

بامبرو که در سال 2018 توسط ویبهاو آنانت تأسیس شد، ادعا می‌کند که بیش از 10 هزار تن پلاستیک را با مواد پایدار سبز جایگزین کرده است. این استارتاپ از طریق فناوری اختصاصی خود جایگزین‌هایی برای کیسه‌های پستی تجارت الکترونیک، بسته‌بندی مواد غذایی در صنعت غذا و نوشیدنی، کیسه‌ها و کارتن‌های تاشو در صنعت کالاهای پرمصرف خانگی و پلیمر در صنعت داروسازی ارائه می‌دهد.

این استارتاپ مدعی است که تمام محصولات آنها بدون پلاستیک هستند و در داخل ساخته می‌شوند. در حالی که چندین استارتاپ نوظهور هندی وجود دارند که سعی می‌کنند با ترویج وسایل نقلیه الکتریکی و انرژی خورشیدی ردپای کربن را از بین ببرند، اکوسیستم استارتاپ هند قصد دارد استارتاپ‌های بیشتری ایجاد کند تا بر کاهش تهدیدات پلاستیکی تمرکز کنند.

وقتی نوبت به بسته‌بندی می‌رسد، بامبرو در مقابل بیزونگو و آگراوال بیوتک که اخیراً روی آنها سرمایه‌گذاری شده، قرار می‌گیرد. ماه گذشته گزارش شد که بیزونگو در دور سرمایه‌گذاری سری D خود به رهبری تایگر گلوبال، 110 میلیون دلار جذب کرده است.

طبق داده‌های اخیر دولت هند، آلودگی پلاستیکی در هند در پنج سال گذشته بیش از دو برابر شده است. آشوینی چوبی، وزیر محیط زیست در جلسه زمستانی پارلمان در پاسخ به سؤالی گفت که بیش از 34 هزار تن زباله پلاستیکی در سال 20-2019 و 59/30 هزار تن در سال 19-2018 تولید شده است. هند در سال 16-2015، 89/15 هزار تن زباله پلاستیکی تولید کرده بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/uk71
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.