کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
یک بکگراند کرمرنگ با فونت تکراری و دانههای قهوه رنگپریدهای که رویش قرار گرفته، قرار بود بار تیزینگ شامپو بدنهای «اکتیو» را به دوش بکشد. طرح اولیه تیزینگ شامپو بدنهای اکتیو، گرچه برشی از طرح اصلی این دسته از محصولات اکتیو بود، اما با تغییرات ایجادشده، نه در رنگ و نه در فونت و المانهای بصری، نمیتوانست بهسادگی آنچه در ادامه قرار بود روی بیلبوردها بنشیند، تداعی کند.
تیزینگهای تبلیغاتی، مدتهاست به عنوان یکی از روشهای بازی با هیجانات مخاطبان تبلیغات شناخته شده و به عنوان بهانهای برای ترغیب مخاطبان به تأمل و تعمق بر پیامهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند. اما در این روش، برای ایجاد پیوند میان تیزینگ و تبلیغات اصلی، از پیامها و المانهای مرتبطی استفاده میشود.
در تیزینگ تبلیغاتی، تمامی پیام تبلیغاتی به مخاطب انتقال داده نمیشود، بلکه تنها بخشی از محتوا برای او به نمایش گذاشته میشود. با وجود تمام آنچه گفته شد، اکتیو در این تابلوهای تبلیغاتی نهتنها از هویت بصری مشخصی استفاده نکرده، بلکه حتی پیامی را که بتواند تداعیگر تبلیغات اصلی باشد، در مرحله تیزینگ به مخاطب انتقال نداده است.
در بیلبورد اولیه، حتی دلیلی برای برانگیخته شدن کنجکاوی مخاطب دیده نمیشود و بستهای که شامل شعار تبلیغاتی، لیاوت، المانهای بصری، فونت و… میشود، در مجموع نقطه اشتراک واضحی با طرح اصلی تبلیغات ندارد و حتی در اولین نگاه، محصول را هم تداعی نمیکند.