کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

خدمت و کالا بفروشید، اما آنلاین!

ایده‌های نوآورانه برای شروع کسب‌وکار پس از پایان پاندمی

همه‌گیری ویروس کرونا، وضع بسیاری از کسب‌وکارها را به فروپاشی کامل کشاند و در مقابل به نفع تعداد معدودی از صاحبان کسب‌وکارها تمام شد. پاندمی باعث کاهش تولید ناخالص داخلی جهانی شد، قواعد و هنجارهای جدیدی بنیان گذاشت و شرایط کاری برای همیشه تغییر کرد.

«آینده‌ای» که از همیشه دور و دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید، زودتر از پیش‌بینی‌ها فرا رسیده است. بنابراین بسیاری از کارشناسان کسب‌وکار، پیشنهادها و ایده‌هایی را برای مشاغل سودآور آینده مطرح کرده‌اند. مشاغلی که منطبق با شرایط جدید هستند و سرمایه‌گذاری در آن‌ها با مخاطره کمتری روبه‌روست:

یک؛ معلم و مربی آنلاین باشید
بچه‌ها از مدرسه دور افتاده‌اند و معلوم نیست چه زمانی شرایط عادی شود یا اساسا قرار است آموزش سنتی گذشته ادامه پیدا کند یا خیر. بسیاری از کلاس‌های آزاد مانند موسیقی و زبان، شکل مجازی پیدا کرده‌اند و اتفاقا موفق هم بوده‌اند. چنین شیوه آموزشی افراد بیشتری را از شهرهای مختلف پوشش می‌دهد و عمومی‌تر است.

دو؛ فروشگاه مجازی باز کنید
البته که شرکت‌هایی مانند آمازون، سهم اصلی را در تجارت الکترونیک از آن خود کرده‌اند. اما همچنان راه برای فروشگاه‌های مجازی با ایده‌های خاص که به فروش عمده کالاهای کارخانه‌ای نمی‌پردازند، باز است. مردم همچنان به دنبال سلیقه، تجربه خاص، اعتماد فردی و طراحی‌های منحصربه‌فرد و شخصی‌شده هستند.

سه؛ محصولات سوپرمارکتی و غذا را تحویل دهید
بعید است به این زودی‌ها مردم به عادات قدیمی خود بازگردند. ترس از بیماری یا علاقه به ماندن در خانه، برای بسیاری از مردم تبدیل به عادات رفتاری جدیدی شده است. بنابراین فعالیت در این حوزه‌ها همچنان عاقلانه است.

چهار؛ ورزش آنلاین را جدی بگیرید
مردم کمتر وقت دارند به ورزشگاه‌ها بروند و شرایط همچنان برای بازگشایی آن‌ها امن نشده است. اپلیكیشن‌های ورزشی بسیار پرطرفدار شده‌اند و ساخت آن‌ها احتمالا بازدهی مالی زیادی خواهد داشت.

پنج؛ سالن‌های سینمایی ماشینی
این مورد از روندهای جدید و عجیبی است كه پس از همه‌گیری به راه افتاده است. اینكه مردم همراه خانواده و دوستان خود در ماشین‌‌های شخصی‌شان به تماشای فیلم بپردازند، احتمالا مورد علاقه اهالی سینما نیست، اما ممکن است در ادامه هم طرفداران خود را حفظ کند.

شش؛ سازندگان بازی‌های کامپیوتری و فروشندگان آن‌ها
قرنطینه باعث شد تا بازی‌های کامپیوتری 20 درصد فروش بیشتری داشته باشند. بازی‌ها دیگر تنها به کار سرگرمی‌های فردی نمی‌آیند و راهی برای جمع‌ شدن‌ افراد کنار یکدیگر هستند و حتی در آموزش‌های مختلف هم کاربرد دارند.
در مجموع می‌توان گفت که دهه آینده، دهه‌ای است که ایده‌های نوآورانه می‌توانند در آن دوام بیاورند و حتی سود کافی را کسب کنند. تنها باید مبتنی بر شرایط، تصمیمات عاقلانه‌تری اتخاذ کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/jpcn
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.