کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

خلاق‌ها در آفرینه

12 استارتاپ صنایع خلاق در رویداد جذب سرمایه شرکت کردند

در ادامه برنامه دوشنبه‌های استارتاپی، رویداد جذب سرمایه صنایع خلاق، نرم و هویت‌ساز «آفرینه» به همت سامانه تأمین مالی جمعی کارن‌کراد و با همکاری صندوق پژوهش و فناوری گیلان و با حضور 12 استارتاپ برگزار شد.

در این رویداد، مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، درباره این سری رویدادها گفت: «طی رویدادهای گذشته، به آمار قابل‌توجهی درباره تعداد استارتاپ‌های غیرتهرانی رسیده‌ایم، به طوری‌ که در دوشنبه‌های استارتاپی، 62 درصد از استارتاپ‌ها مربوط به تهران و 38 درصد از سایر استان‌های کشور شرکت کرده‌اند. 61 درصد از تیم‌های استارتاپی نیازمند جذب سرمایه سری A، 3 درصد سری B و 4 درصد سری C بودند.»

همچنین دانیال سمیعی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان، به این نکته اشاره کرد که با توجه به اهمیت صنایع خلاق، در نظر دارند این رویداد را به دبیرخانه‌ای دائمی تبدیل کنند تا تیم‌ها بتوانند به شکل مستمر طرح‌ها و ایده‌های خود را برای این دبیرخانه ارسال کنند.

علی ناظمی، معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، نیز با اشاره به برنامه‌های انجام شده توسط این سازمان، گفت: « بیش از 40 درصد از استارتاپ‌های شرکت‌کننده در این سلسله‌رویدادها موفق به جذب سرمایه شده‌اند.»

در این رویداد، استارتاپ «آقای لجستیک» پلتفرم آنلاین ارائه خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی به گفته خودش به 800 میلیون سرمایه نیاز داشت. استارتاپ «مدتاک» سامانه ابری و جامع برای مدیریت مراکز برای کار خود سرمایه‌گذاری 950 میلیونی را مطرح کرد. استارتاپ «چیستا آوید» که یک پلتفرم آموزش الکترونیک ایجاد کرده است، 600 میلیون سرمایه نیاز داشت.

استارتاپ «پلنو» خود را به عنوان پلتفرم جامع برنامه‌ریزی، نوبت‌دهی و رزرواسیون مطرح کرد و نیاز دو میلیارد تومانی خود را ارائه داد. استارتاپ «روبرد» نیز که یک شبکه اجتماعی تجاری – تحصیلی است، برای ادامه کار خود به 500 میلیون تومان سرمایه احتیاج داشت.

همچنین استارتاپ‌های «گریز»، «دی‌پیپر»، «شفامدتور»، «سحابی»، «ایساتیس»، «ایلیا» و «بیلیموب»، هرکدام به ترتیب به یک میلیارد،930 میلیون، یک میلیارد تومان، 927 میلیون، دو میلیارد، یک میلیارد و 29 میلیون و دو میلیارد تومان سرمایه نیاز داشتند.
در مراسم اختتامیه رویداد آفرینه، به سه تیم برتر که به ترتیب عبارتند از دی‌پیپر، پلنو و گریز، جوایز نقدی اهدا شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/6b0q
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.