کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

خودتان داستان زندگی‌تان را بنویسید

مروری بر شش اصل اساسی برای عبور همراه با سلامتی از جاده موفقیت

در دنیای امروز بسیاری از زنان علاوه بر انجام نقش‌های سنتی، پتانسیل‌های بی‌نظیر خود را در کسب‌و‌کار و فعالیت اجتماعی نیز بالفعل می‌کنند. گویی همه پشت فرمان خودرو زندگی نشسته و قصد دارند به سلامت و موفقیت به هدف برسند. اما برای سالم رسیدن به هدف، باید از ابتدا تا انتهای مسیر به اصولی احترام گذاشت که تضمین‌کننده موفقیت هستند. در ادامه شش اصل اساسی برای موفقیت در مسیر زنان شاغل را خواهید خواند.


احترام به خود


اگر ماسک اکسیژن خود را محکم نکنید، نمی‌توانید به هیچ‌کس کمک کنید. ایثار کلمه درخشانی است، اما وقتی خود شما کم‌توانید، هیچ فضیلتی ندارد. به خودتان و سلامتی خودتان احترام بگذارید، زیرا هیچ‌کس با ما، محترمانه‌تر از خودمان برخورد نخواهد کرد. غربالگری‌ها و بررسی‌های پزشکی را جدی بگیرید تا بدنی سالم برای طی کردن مسیر داشته باشید.


احترام به دوستی


به دوستی‌های خود احترام بگذارید. دوستان شما راه‌ نجات‌تان هستند. آنها بدون هیچ هزینه‌ای، بسیاری از دردهایتان را درمان می‌کنند. زنان باید شبکه‌های ایمن برای خود بسازند، پس دوستی‌های قدیمی و جدید خود را تقویت کنید. دوستانی که تاریخ زندگی شما را می‌دانند و به اشتراک می‌گذارند، قیمتی ندارند. با بالا رفتن سن، این دوستان مادام‌العمر شما خواهند بود که شما را با بهترین خاطرات دوران کودکی و بهترین نسخه‌های خود مرتبط نگه‌ می‌دارند. کار همیشه وجود دارد اما دوستی ها سرد می‌شوند؛ مگر اینکه آنها را اولویت‌بندی کنید.


احترام به کمک خواستن


از کمک خواستن از دیگران خجالت نکشید و هرگز از این کار دست نکشید. فعالیت‌هایی را که شما را از انجام بهترین‌ کارهایی که می‌توانید انجام دهید، دور می‌کند، برون‌سپاری کنید. از دوستان، خانواده و مراکز موجود کمک بگیرید. برای رشد و توسعه خود یک سیستم حمایتی قوی ایجاد کنید تا شما را از نظر عاطفی، ذهنی و معنوی تقویت کند و از مربیان و گروه‌هایی برای توسعه حرفه‌ای کمک بگیرید.


احترام به والدین


به پدر و مادر خود با افزایش سن احترام بیشتری بگذارید. همه ما زخم‌های نبرد زندگی را تا بزرگسالی با خود می‌کشیم. وقتی شما روابط مناسبی با پدر و مادر نداشته باشید و مشکلی حل‌نشدنی تا لحظه مرگ‌‌ آنان، بین شما باشد، ضربه جبران‌ناپذیری به مسیر شما وارد می‌شود که بهتر است قبل از وقوع، از آن پیشگیری کنید. حل یا بخشش این مشکلات، در نهایت یکی از بزرگ‌ترین هدایایی است که به خود می‌دهید.


احترام به محدودیت‌های انسانی


به محدودیت‌های انسانی خود احترام بگذارید. تعادل یک افسانه است. نمی‌توان همه جنبه‌های زندگی خود را در اولویت قرار داد. همیشه یک چیز بر چیز دیگر ارجحیت دارد. روزها، ماه‌ها یا شاید سال‌ها وجود خواهد داشت که تعهدات خانوادگی جایگزین آرزوها و تعهدات حرفه‌ای خواهد شد. پذیرش مهربانانه چیزهای غیرمنتظره به ما این امکان را می‌دهد که با واقعیت خود روبه‌رو شویم و انتظارات‌مان را تنظیم کنیم.


احترام به داستان زندگی خود


زنان هرگز فرصت‌های زیادی برای دنبال کردن رؤیاهای خود و قدم گذاشتن در مسیر بالفعل کردن بزرگ‌ترین ظرفیت‌های خود نداشته‌اند. ما هرگز این‌قدر قدرت نداشته‌ایم که داستان‌های خودمان را بنویسیم، اما این محدودیت نباید موجب شود صرفاً داستان‌هایی را که دیگران برای ما نوشته‌اند، زندگی کنیم.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/y8hf
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.