کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

دختران شجاع برای ساختن جهانی بهتر

تعارض فی‌نفسه ناپسند نیست

دختران از کودکی خصیصه عجیبی دارند؛ آن‌ها می‌توانند هنگام صحبت کردن درباره خودشان، خود را تضعیف کنند و دست‌کم بگیرند.
طبق تحقیقات، دختران در اکثر مواقع مطمئن صحبت نمی‌کنند و به جای جمله‌های قطعی یا خبری از سؤال یا شبه‌سؤال استفاده می‌کنند، مثلا می‌گویند: «مارتین لوترکینگ رهبر حقوق مدنی بود؟» یا گاهی با شک صحبت می‌کنند: «من مطمئن نیستم که این درست است، اما…» این عادت‌های کلامی مانع بروز توانایی دختران در به اشتراک گذاشتن عقاید خود با اعتمادبه‌نفس و روشنی می‌شود؛ عادتی که متأسفانه معمولا تا بزرگسالی نیز ادامه دارد.

برای ساختن دنیایی بهتر در کسب‌و‌کار کمک کنیم دخترانمان صدای خود را پیدا کنند: اگر والد یا معلم و یا همراه دختری هستید، بااعتمادبه‌نفس صحبت کنید تا دختران نیز صدای خود را بیابند. از عقاید و نظرات خود با رد، تکذیب یا اصلاح کردن سخن طرف مقابل محافظت کنید تا دختران نیز بدانند نباید به دلیل هم‌راستا نبودن نظرشان سکوت کنند، زیرا همین عادات ساده موجب تضعیف آنان و سخت شدن مسیر موفقیتشان می‌شود.

به آنان یادآوری کنید که فقط آنچه می‌گویند مهم نیست، بلکه نحوه بیان آن نیز مهم است. این‌گونه می‌توان به دختران شجاعت را آموخت تا در آینده با وجود مشکلات و اختلافات، به مسیرشان ادامه دهند.
بر اساس پژوهش‌ها، اغلب دختران یاد گرفته‌اند که احساسات خود را سرکوب کنند یا از نظرات خود دست بکشند تا با دیگران کنار بیایند.
در نتیجه آن‌ها یاد نمی‌گیرند که صریح صحبت کنند و تعارضات را مدیریت کنند، بلکه اغلب از تعارضات فاصله می‌گیرند تا الگوی دختران خوب خدشه‌دار نشود. این اتفاق در بزرگسالی دو معضل بزرگ را در کسب‌و‌کار به وجود می‌آورد: اول نگفتن نقد و نظر شفاف، صریح و صادقانه به همکاران و همراهان و دوم نشندین نقدهای صریح و صادقانه و افتادن در دام شخصی‌انگاری.


این دو اتفاق باعث می‌شود که اغلب اوقات زنان از بازخورد دادن صادقانه به یکدیگر اجتناب کنند یا مورد انتقاد قرار گرفتن را با اهانت یا کم‌لطفی یکسان در نظر بگیرند. زمانی که زنان مشغول در کسب‌و‌کار از دادن و گرفتن بازخورد مستقیم طفره می‌روند، از طی کردن مسیری برای بهبود وضعیت خود جا می‌مانند و با سرعت کمتری در حرفه خود پیشرفت می‌کنند.
بنابراین لازم است به دخترانمان یاد بدهیم که تعارض و اختلاف فی‌نفسه بد نیستند و باید مهارت مدیریت تعارضات را در خود تقویت کنیم.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/72oo
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.