کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

درآمد ماهانه یک میلیون یورو

درباره فین‌تک زنانه فنلاندی و جهش اخیرش

فین‌تک انفوس فنلاند در سری C، 45 میلیون یورو جذب سرمایه کرد که بزرگ‌ترین دور سرمایه‌گذاری برای یک فین‌تک زنانه در شمال اروپا و در سال 2021 بود.

انفوس به همراه مانی هاب و جونو یکی از معدود فین‌تک‌هایی است که توسط زنان در اروپا تأسیس شده است. دو هم‌بنیان‌گذار آن، مونیکا لیکاما و دنیس جوهانسون، هر دو در دهه 40 زندگی خود هستند و پیشینه بانکی دارند. این شرکت که در سال 2016 تأسیس شد، خود را به عنوان یک پلتفرم KaaS (کارت به عنوان یک سرویس) برای صدور کارت معرفی می‌کند.

مشتریان زیادی در جامعه غیربانکی از جمله استارتاپ مدیریت هزینه دانمارکی پلئو و شرکت‌های خدمات مالی سوئدی جی فایننس و کیورد دارد.

لیکاما می‌گوید: «زمانی که شروع کردیم، می‌خواستیم ارائه خدمات بهتر را برای بانک‌ها آسان‌تر کنیم، اما چیزی که متوجه شدیم این بود که بانک‌ها برای خرید خدمات از استارتاپ‌ها با مشکل مواجه هستند. سپس تصمیم گرفتیم به جای آن در حوزه فین‌تک تمرکز کنیم.

پنج سال بعد، حالا بانک‌های بزرگ شروع به تماس با ما کرده‌اند.» پس از سال‌ها تلاش بدون مدیر بازاریابی، انفوس فردی را در فوریه سال گذشته استخدام کرد و در ماه‌های پس از آن، شاهد بود که درآمد ماهانه‌اش به مرز یک میلیون یورو رسید.

جوهانسون می‌گوید: «در چند ماه اخیر نسبت به چهار سال و نیم گذشته مشتریان بیشتری داشتیم. نمی‌دانم آیا این مشکل ما فنلاندی‌هاست یا نه؛ ما بهترین پلتفرم جهان را داریم اما در بازاریابی افتضاحیم.»

انفوس اخیراً در آلمان و فرانسه گسترش یافته است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/didt
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.