کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
پلتفرم کافهبازار گزارش عملکرد خود در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد. در این گزارش عنوان شده که تعداد کاربران ثبتنامی در این پلتفرم تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده و رکورد نصب روزانه نیز عدد ۷.۸ میلیون عنوان شده است. این پلتفرم سهم نصب برنامهها از داخل کافه بازار را ۹۲ درصد اعلام کرده است.
در این گزارش آمده در سال گذشته تعداد توسعهدهندگان بازی در این پلفترم بیش از ۵ هزار نفر بوده و ۲۵ هزار نفر نیز توسعهدهندگان ایرانی برنامه بودهاند. در این میان ۳ هزار توسعهدهنده به صورت مشترک در زمینه برنامه و بازی فعالیت کردهاند.
براساس گزارش منتشر شده، در سال گذشته ۵.۵ میلیون نفر خریدار محتوای دیجیتال از این پلتفرم بودهاند که در مجموع ۴۶ میلیون تراکنش موفق داشتهاند.
همچنین مجموع درآمد توسعهدهندگان فعال در این پلتفرم طی سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان شده است.
در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲۴ هزار بازی در کافهبازار منتشر شده که از این میان ۱۲ هزار بازی ایرانی بودهاند. همچنین از ۲۶۵هزار برنامه منتشر شده سهم ایرانیها ۱۰ هزار برنامه بوده است.
در این گزارش همچنین آماری درباره بازیهای بدون نیاز به نصب که تجربه جدیدی در کافهبازار به شمار میآمدند ارائه شده است. کافه بازار ۳۰۰ بازی بدون نصب به کاربران خود ارائه داده است. این بازیها ۱.۸ میلیون کاربر فعال ماهانه داشتهاند که در مجموع بیش از ۳۶ میلیون دقیقه در ماه وقتشان را با این بازیها سپری کردهاند.
یک کاربر در یک روز ۱۳ ساعت از زمانش را صرف این بازیها کرده و در این زمینه رکوردار است.