کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

در رویداد وردپرس سامیت مطرح شد: زمین بازی میلیاردی تاپین، برای توسعه‌دهندگان

هادی تایانلو، مدیر ارشد فناوری تاپین، در یک ارائه، از فرصت‌های این پلتفرم برای توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها در حوزه لجستیک گفت. رویداد وردپرس‌سامیت 2024 روز پنجشنبه 25 مرداد با حضور جمعی از توسعه‌دهندگان و فعالان اکوسیستم وردپرس فارسی در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی توسط پلتفرم ژاکت برگزار شد. در این رویداد چهره‌ها و مدیران کسب‌وکارهای مختلف به ارائه فرصت‌ها و چالش‌های این اکوسیستم پرداختند.

به گزارش روابط عمومی تاپین، هادی تایانلو، مدیر ارشد فناوری تاپین در ارائه نیم‌ساعته خود، با اشاره به بازار بزرگ لجستیک در ایران، این بازار را یک بازار 1300 همتی معرفی کرد و با ارائه آمارهای مرتبط با حوزه لجستیک، فرصت‌های موجود در صنعت خرده‌فروشی آنلاین را برشمرد. او با اشاره به اینکه بیش از نیمی از این بازار را سفارشات آنلاین تشکیل می‌دهند، از شرکت ملی پست به عنوان بزرگ‌ترین بازیگر این عرصه نام برد. شرکتی که به گفته‌ او، شصت درصد مرسولات کشور را جابه‌جا می‌کند و بیش از هفتصد هزار مرسوله در روز دارد.


تاپین در این میان چه نقشی ایفا می‌کند؟


تایانلو تاپین را یک پلتفرم واسط و بزرگ‌ترین شریک تجاری شرکت ملی پست معرفی کرد و گفت که حدود 80 درصد از مرسولات خرده‌فروشی آنلاین از طریق تاپین به چرخه شرکت ملی پست وارد می‌شود. همچنین با اشاره به تسهیلگری تاپین در توسعه فضای آنلاین خرده‌فروشی اشاره کرد که تاپین، با حذف پیچیدگی‌های ساختاری، امکان اتصال آسان کسب‌وکارها به بازار لجستیک را فراهم می‌کند. این پلتفرم با اتصال به شرکت‌های حمل‌ونقل، انبارداری، بیمه و پرداخت، به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا بدون دغدغه از فرایندهای پیچیده، ارسال سفارشات خود را به‌سادگی مدیریت کنند.


همکاری با بازیگران اصلی و ارائه راهکارهای جامع


تایانلو در ادامه گفت: «تاپین در حال حاضر با شرکت‌های بزرگی مانند شرکت ملی پست، تیپاکس، باکسیت، الوپیک، اسپید، قطاربار و…همکاری می‌کند و به فروشگاه‌سازهای مطرحی نیز متصل است. این موضوع به کسب‌وکارها اطمینان می‌دهد که با استفاده از تاپین، به طیف وسیعی از گزینه‌های ارسال و خدمات جانبی دسترسی خواهند داشت.»


فرصت‌های استثنایی برای توسعه‌دهندگان


اما بخش قابل توجه ماجرا برای توسعه‌دهندگان، فرصت‌های درآمدی بود که تاپین برای آنها فراهم کرده است. تایانلو با تأکید بر اهمیت ایجاد روش‌های درآمدی جدید، از ابزارها و امکاناتی رونمایی کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از آنها، از بازار پرسود لجستیک بهره‌مند شوند. به گفته تایانلو، یکی از این روش‌ها، توسعه افزونه‌های لجستیکی برای پلتفرم‌های محبوب مانند وردپرس و ووکامرس است. این افزونه‌ها با ارائه امکاناتی مانند محاسبه هزینه ارسال، رهگیری مرسوله، احراز هویت مشتری و تبدیل کد پستی به آدرس، تجربه کاربری لذت‌بخشی را برای صاحبان کسب‌وکارها رقم می‌زنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند با فروش این افزونه‌ها، به درآمد قابل توجهی دست یابند. مهم‌ترین روش درآمدی مطرح شده در این ارائه روش همکاری در فروش با درآمد مادام‌العمر بود. تایانلو در ادامه با ارائه آمار و اطلاعات این بازار، پتانسیل بالای درآمدزایی از طریق تاپین را به تصویر کشید. به گفته‌ او، توسعه‌دهندگان می‌توانند با زیرساخت‌های تاپین و هدایت تراکنش‌ها به این پلتفرم، به درآمد سالانه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان دست یابند.

مدیر ارشد فناوری تاپین در پایان سخنان خود، بر تعهد این شرکت به حمایت از توسعه‌دهندگان و ارائه ابزارهای لازم برای موفقیت آنها تأکید کرد. او با اشاره به اینکه درآمد توسعه‌دهندگان از طریق تاپین مادام‌العمر خواهد بود، آینده‌ای روشن را برای آنها در بازار رو به رشد لجستیک ایران ترسیم کرد و همچنین از یک ماراتن برنامه‌نویسی در حوزه لجستیک خبر داد که به همت تاپین برگزار خواهد شد و جزئیات آن به فعالان این اکوسیستم خواهد رسید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/intb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.