رسانه اقتصاد نوآوری ایران

دست مخابرات روی دکمه قطع

اختلاف«دفتر شما» با رگولاتور بر سر چیست؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در این روزهای همه‌گیری که بسیاری از افراد و کسب‌و‌کارها به دورکاری و آنلاین شدن گرایش پیدا کرده‌اند، دفاتر کار مجازی هم از همیشه سرشان شلوغ‌تر است. به شرط اینکه اگر کسی به بهانه‌های واهی سرویس‌هایشان را قطع نکند. این بلایی است که در چند روز گذشته سر استارتاپ «دفتر شما» آمده است.

دفاتر مجازی سرویس‌هایی مثل تلفن گویا، منشی مجازی، مرکز تماس و… می‌دهند و مشتری‌های زیادی برای مدیریت تماس خود از خدماتشان استفاده می‌کنند. آن‌طور که علی دشتی، بنیان‌گذار استارتاپ دفتر شما، می‌گوید حدود دو هفته پیش شرکت مخابرات به دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دو سرشماره خطوط دفتر شما را قطع کرده و با وجود پیگیری‌‌های زیاد هنوز حدود 400 کسب‌و‌کار با ضرر و زیان مواجه می‌شوند.

دفاتر مجازی باید گزارش و داده‌های مربوط به مالکان خطوط و تماس‌ها را آماده کنند و به اپراتور بدهند تا به دست رگولاتور برسد و آن‌ها هم امنیت شبکه را پایش کنند. یعنی باید میان بخش‌های اطلاعات و آی‌تی مخابرات و دفاتر مجازی قرارداد بسته شود.

دشتی می‌گوید: «ما اطلاعات را داریم و گزارش آن را هم به مخابرات داده‌ایم، اما به علت تعلل و کندی فرایندها، قرارداد میان مخابرات و دفتر شما هنوز نهایی نشده است.»

«کاراشاپ» نماینده شرکت مخابرات برای قراداد بستن با کسب‌و‌کارها و استارتاپ‌هایی است که روی خطوط مخابرات خدمات می‌دهند. دشتی با بیان اینکه دیتاها با بخش‌های فناوری اطلاعات مخابرات و رگولاتور چک شده و مشکلی ندارند، اضافه می‌کند: «بعد از دو سال طرح تجاری ما در شرکت کاراشاپ تأیید شده، اما در بخش حقوقی مخابرات گیر کرده است. مشکل از سمت مخابرات است.»

قطع ناگهانی خطوط و سرگردانی و بلاتکلیفی این کسب‌وکار به دلیل نبود هماهنگی میان مخابرات و سازمان تنظیم مقررات مسبوق به سابقه است. در سه سال گذشته این ششمین بار است که سرشماره‌های استارتاپ دفتر شما مسدود می‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bu4m
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.