کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

دشواری‌های اولین بودن

دومین جلسه معارفه عرضه اولیه تپسی با حضور سهام‌داران برگزار شد

دومین جلسه معارفه عرضه اولیه شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس یا همان تپسی با محوریت پرسش‌وپاسخ با حضور نمایندگانی از شرکت‌های سهام‌دار تپسی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپسی با بیان اینکه تپسی اولین استارتاپی است که در بازار سرمایه ایران عرضه اولیه می‌شود در خصوص ماهیت پلتفرم‌ها صحبت‌ کرد. به گفته او، تپسی سال گذشته ۲۶۶ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته و پیش‌بینی‌ شده درآمد عملیاتی سال آینده به ۶۸۰ میلیارد تومان برسد. او توضیح داد که ۷۰ درصد از درآمد ناشی از رشد عملیات و ۳۰ درصد آن نیز از رشد قیمت‌ها است.

در ادامه صادقی‌نیا نماینده گروه سهام‌داران خورشید سان و آرین کارن که صاحب 30 درصد از سهام تپسی هستند، بیان کرد: «تپسی در این مسیر به‌واسطه اولین بودنش چالش‌های زیادی را گذرانده‌. راضی کردن دولت و نهادها برای پذیرفتن شرکتی که عمده دارایی‌هایش نامشهود، بسیار دشوار است.

در دنیا این شرکت‌ها به‌راحتی ارزش‌گذاری می‌شوند اما در ایران این‌طور نیست. امیدوارم عرضه اولیه تپسی راه‌ را برای سایر شرکت‌ها باز کند و بن‌بست‌های نوآوری رفع شود.»

اقبال‌خواه، نماینده مؤسسه دانش‌بنیان برکت که ۱۷ درصد سهام شرکت تپسی را دارد، با توضیحی کوتاه درباره برکت صحبت‌هایش را آغاز کرد. او در خصوص سرمایه‌گذاری بر تپسی گفت: «تپسی مجموعه‌ای منحصربه‌فرد است و تاکنون با چالش‌های زیادی دست‌وپنجه نرم کرده، بی‌شک اولین استارتاپ در بازار سرمایه بودن دردسرهایی دارد.

تپسی در این دو سال به‌خوبی با حاکمیت تعامل کرده است. تپسی همچنین با کمک نیروهای انسانی ایرانی از ایجاد انحصار در کشور جلوگیری کرده است.» در این جلسه با نظر و بررسی‌های شرکت ارزش‌گذار کاردان و کارشناس رسمی دادگستری، ارزش هر سهم تپسی ۱۴۰۳ تومان برآورد شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/g5lo
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.