کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس عنوان کرد / فناوری اطلاعات؛ منبع تولید ثروت

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، رئیس فراکسیون راهبردی مجلس در روز بزرگداشت فناوری اطلاعات از برنامه‌های مجلس درخصوص توسعه حوزه فناوری اطلاعات خبر داد.

تاج‌الدینی توضیح داد:«فناوری اطلاعات یک پایه و بستر برای تولید ثروت در جامعه است. خصوصا در سالی که دانش بنیان نام نهاده شده است، فعالان این حوزه حضور و اقداماتشان بسیار مهم است. جامعه فعلی ما یک جامعه هوشمند است و بدون فناوری اطلاعات پیشرفت ممکن نیست.»

او ادامه داد:« وزارتخانه‌ها در حال حاضر به‌طور جدی زیرساخت هوشمند را می‌خواهند توسعه دهند. دولت نیز باید از این حوزه حمایت کند. مجلس هم در این زمینه لازم است همزمان مقررات گذاری و مقررات زدایی را به منظور تسهیل کسب و کار انجام دهد. فراکسیون راهبردی مجلس یک کمیته تخصصی تاسیس کرده و اعضای آن هم از خود فعالان حوزه فناوری اطلاعات تشکیل شده است و مجلس از نظرات تخصصی آنها استفاده می‌کند.»

او تاکید کرد:«در حوزه تولید ثروت جایگاه فناوری اطلاعات بسیار مهم است. مجلس و دولت همه جانبه باید از این صنف حمایت کنند. یکی از برنامه‌های ما گسترش و توسعه سرعت و فراگیری اینترنت خانگی است. برای توسعه فیبر نوری هم بودجه‌های لازم تخصیص پیدا کرده و به دنبال افزایش و تقویت تامین مالی این پروژه نیز هستیم. همچنین حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/p0tr
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.