راز بزرگ زنان موفق

از تعصب دوری کنید

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بزرگ‌ترین راز شبکه‌سازی زنان موفق این است که آنان شبکه‌های گسترده و متنوعی از لحاظ جغرافیایی، کسب‌و‌کارهای متفاوت و واحد‌های تجاری مختلف می‌سازند. اما متأسفانه زنان کمتر به دنبال کنار گذاشتن تعصبات ذهنی و ترک شبکه‌های خودشان هستند و برای ورود به شبکه‌های جدید و متنوع احساس ناراحتی می‌کنند.
محققان شبکه‌سازی دانشگاه هاروارد می‌گویند: «زنان بسیاری به ما گفتند گعده‌ها و گروه‌های دوستی خود را بیشتر می‌پسندند.» در حالی که این گروه از محققان معتقدند زنان به خاطر ترس از واکنش‌های شدید و دور بودن از استرس‌های فضای جدید احتیاط می‌کنند. اما این رفتار برای دستیابی به اطلاعات جدید، پیشرفت و نوآوری و ماندن در مسیر موفقیت برای زنان و مردان ضروری است.

زنان باید چه کنند؟
مشاوران پیشنهاد می‌دهند که به صورت دوره‌ای با بررسی افراد پیشرو در سازمان بسنجیم و ببینیم آیا کسانی هستند که باید در شبکه دوستان ما باشند و در حال حاضر نیستند؟ سعی کنیم به آنان نزدیک شویم، البته نه با این رویکرد که نیاز دارید با آنان رابطه داشته باشید، بلکه با این نگاه که با هم قهوه‌ای بنوشید و راه‌های همکاری و پروژه‌های مشترک را با یکدیگر کشف کنید.

سازمان‌ها باید چه کنند؟
شرکت‌هایی که زنان موفقی دارند، شبکه‌های گسترده‌ و متنوعی ساخته‌اند. آن‌ها برنامه‌های رسمی دارند که مدیران میانی به صورت دوره‌ای با هم دیدار داشته باشند. ایجاد و تقویت این برنامه‌ها می‌تواند به شبکه‌سازی موفق زنان بینجامد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/8kyg
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.