کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
سناریوها و نیازهای رسیدگی برای خدمات خردهفروشی محدود و قابل پیشبینی هستند. بنابراین جای تعجب نیست که در این حوزه نیز شاهد ورود قدرتمند ماشینها و رباتهای هوشمند باشیم. یکی از خدمات بسیار جالب که توسط رباتها قابل انجام است، ذخیره کردن الگوهای خرید هر مشتری و پیشنهاد محصولات مشابه بر اساس این الگوست. از همین حالا هم در بسیاری از فروشگاههای اروپایی بخشهایی مانند پرداخت و ثبت رسید توسط رباتها و بدون دخالت انسان انجام میشود.
این دو شغل در دهههای متوالی برای شرکتهای هر صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و اکنون نیز یکی از موقعیتهای کلیدی در عموم شرکتهای عرضهکننده به شمار میروند. اما مانند هر شغل دیگری که با تحلیل داده و ترویج اطلاعات سروکار دارد، محققان بازار نیز بدون شک عملکردی ضعیفتر نسبت به رقبای ربات خود خواهند داشت. برای مثال گوگل در سرویس تبلیغاتی خود به طور غالب از رباتها و کامپیوترهای دارای هوش مصنوعی برای تحلیل استفاده میکند. روندی که در حال سرایت و غلبه بر این شغل تا حد جایگزینی کامل آن است.