رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رقابت با نایکی در بازاری داغ

لولولمون به عرصه تولید کفش‌های ورزشی وارد شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

«لولولمون» در حال ورود به عرصه کفش است و دسته‌بندی محصول جدیدی را برای تولیدکننده شلوارهای ساق و نیم‌تنه‌های ورزشی وارد بازار می‌کند تا رقابت خود را با غول‌هایی مانند نایکی و آدیداس جدی‌تر کند.

اولین کفش «رانینگ» زنانه این شرکت به نام «بیلیس فیل» از 22 مارس در بازارهای منتخب در سراسر آمریکای شمالی، چین و بریتانیا برای خرید در دسترس خواهد بود. این کفش مناسب دویدن با قیمت 148 دلار به فروش خواهد رسید.

این ارائه محصول نشان‌دهنده حمله رسمی لولولمون به رده کفش‌های کتانی است. تجارت کفش، برای زنان و مردان، می‌تواند یکی دیگر از اهرم‌های مهم رشد برای خرده‌فروشی لباس‌های ورزشی باشد؛ زیرا به‌دنبال جذب رقبای بزرگ‌تر خود است.

فروش کفش‌های کتانی در طول همه‌گیری رونق گرفته؛ زیرا مصرف‌کنندگان بیشتری هنگام کار از خانه به دویدن می‌روند یا کفش‌های راحت‌تری را انتخاب می‌کنند. این یک دسته فوق‌العاده پرطرفدار با رقبای مختلف، از غول‌هایی مانند نایکی و رانینگ آن گرفته تا برندهای خاص مانند آلبردز است که کفش‌های مخصوص دویدن نیز تولید می‌کند.

لولولمون گفته قصد دارد سال آینده مجموعه‌ای از کفش‌های مردانه تولید کند، در این مرحله مجموعه خود را برای زنان با کفش‌های ویژه و کفش‌های کتانی فصلی گسترش خواهد داد.


کفش راحت؛ پرطرفدارتر از همیشه


در همین حال، لولولمون گفت که در تابستان امسال دو نوع کفش ورزشی زنانه را با قیمت‌های 138 و 148 دلار عرضه خواهد کرد، پس از آن یک کفش راحتی برای پوشیدن بعد از تمرین با قیمت 58 دلار و یک کفش ورزشی دیگر با زیره میانی راحت‌تر با قیمت 128 دلار عرضه خواهد شد.

در سال 2019، قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، مدیر اجرایی کالوین مک‌دونالد گفت که این شرکت فضای سفیدی در بازار کفش دیده است. او اشاره کرد که لولولمون در یک مقطع زمانی شروع به فروش کفش‌های خود خواهد کرد.مک دونالد روز سه‌شنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که انشعاب در بازار کفش، گام طبیعی بعدی این شرکت است.

او گفت: «این یک لحظه هیجان‌انگیز برای برند ماست. ما به همان شیوه‌ای که کسب‌وکار پوشاک خود را ایجاد کرده‌ایم، وارد دسته کفش می‌شویم؛ با محصولاتی که برای رفع نیازهای برآورده‌نشده طراحی شده‌اند و ابتدا برای زنان ساخته شده‌اند.»

بر اساس داده‌های شرکت تحقیقات بازار ان‌پی‌دی گروپ، فروش کفش‌های ورزشی در ایالات متحده در سال 2021 در مقایسه با سال 2020، 17 درصد برای مردان و 24 درصد برای زنان افزایش یافته است.

به گفته «مت پاول»، تحلیلگر ورزشی ان‌پی‌دی، برترین برندهای کفش ورزشی برای زنان، به‌ویژه نایکی، اسکیچرز، آدیداس، بروکس و نیوبالنس هستند. پاول گفت که پیش‌بینی می‌کند فروش کفش‌های ورزشی زنانه و مردانه امسال با درصد تک‌رقمی پایینی رشد خواهد کرد که حاصل دستاوردهای سال گذشته است و نیمه اول سال 2022 با چالش‌های بزرگ‌تری نسبت به نیمه دوم مواجه است.

فروش لولولمون برای 12 ماه منتهی به 31 ژانویه 2021 از 3.98 میلیارد دلار در سال گذشته به 4.4 میلیارد دلار افزایش یافت. سهام آن نیز تا به امروز بیش از 20 درصد کاهش یافته است.

برای مقایسه، نایکی در سال مالی منتهی به 31 می 2021، 44.5 میلیارد دلار فروش داشت که 19 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. آدیداس هنوز نتایج خود را برای سال 2021 گزارش نکرده است. درآمد آن برای 12 ماه منتهی به 31 دسامبر 2020، بالغ بر 19.8 میلیارد یورو یا حدود 21.6 میلیارد دلار بوده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/xh9t
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.