کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
مدیریت امور تشکلها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی تهران به همراه جمعی از فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی از کتاب «جامعهشناسی تشکلهای اقتصادی» رونمایی کرد.
این کتاب به نویسندگی شراره کامرانی، جامعهشناس توسعه و اقتصاد، اواخر سال گذشته در انتشارات اندیشه احسان در ۲۵۰ صفحه منتشر و به بازار عرضه شده بود.
کتاب جامعهشناسی تشکلهای اقتصادی شامل بحثهایی درباره توسعه، نهادها و تشکلگرایی است و توضیح میدهد تشکلهای اقتصادی چگونه با ایجاد و تعمیق همگرایی و انسجام اجتماعی، مردم را در تعیین سرنوشت اقتصادی جامعه سهیم میکنند و با توزیع بهینه منافع در جامعه باعث تقویت نظم اجتماعی میشوند. از سوی دیگر سبب تقویت توسعه و رشد اقتصاد کشور میشوند.
در ابتدای این جلسه، امیررضا بیدگلی، مدیر امور تشکلها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران، یکی از برنامههای اتاق در بخش تحت مدیریت خود را برگزاری جلسات تحلیل و بررسی محتوای کتابهایی دانست که مضمون آنها در حوزه تشکلها کاربرد دارد. او همچنین با اشاره به ضرورت هویتبخشی به فعالیتهای تشکلی، از راهاندازی قریبالوقوع کتابخانه تشکلها در اتاق تهران خبر داد.
شراره کامرانی نیز هدف از برگزاری جلسه و نقد و بررسی این کتاب را ایجاد حساسیت و انگیزه برای انجام مطالعات جامعهشناختی در میان فعالان تشکلی، بهاشتراکگذاری دیدگاهها درباره مفاهیم مرتبط و نقش تشکلهای اقتصادی در توسعه و ارائه نتایج تحلیل نهادی تشکل اقتصادی در کشور بیان کرد.
از دیگر سخنرانان جلسه محمدشفیع رضاخانی، عضو هیئتمدیره فدراسیون آب و علی بقایی، جامعهشناس حوزه اقتصاد و توسعه بودند که ضمن نقد و بررسی این کتاب، آن را اثری علمی و کاربردی با محتوای پژوهشی کیفی و نهادمحور خواندند.