کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

زاکربرگ و بازار رمزارزها

گزارش متا چطور بازار را تحت تأثیر قرار داد؟

پس از آن که شرکت متا یا همان فیس‌بوک سابق، اعلام کرد که در سال گذشته میلادی بخش واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) آن با ضرری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد دلار مواجه شده است، بیت کوین و اتریوم با افت قیمت مواجه شدند.

به گزارش کوین دسک، ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین در اواخر ساعات معاملاتی ایالات متحده در روز چهارشنبه، فشار فروش نسبتاً شدیدی را تجربه کردند و روند روبه‌رشد قیمت‌ آن‌ها در دو روز اخیر متوقف شد.

قیمت ارزهای دیجیتال در اواخر چهارشنبه پس از انتشار گزارش شرکت متا پلتفرم یا همان فیس‌بوک سابق، کاهش یافت. این گزارش حاکی از آن بود که شرکت متا در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته عملکرد ناامیدکننده‌ای داشته است و در سه ماهه ابتدایی سال میلادی جاری نیز عملکرد درخشانی نخواهد داشت. سهام خود شرکت متا نیز در معاملات روز چهارشنبه بیش از ۱۸ درصد کاهش یافت.

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده، در روز چهارشنبه نیز حجم معاملات بیت‌ کوین در صرافی‌های متمرکز اصلی به کاهش خود ادامه داد.
آلت کوین‌ها نیز چهارشنبه خونینی را پشت‌سر گذاشتند. در زمان انتشار این گزارش توکن‌های مرتبط با امور مالی غیرمتمرکز (DEFI) بیشترین متضررین بازار بوده‌اند. از جمله این ارزهای دیجیتال می‌توان به لوپرینگ (loopring)، کرو (curve) و سولانا (solana) اشاره کرد.

پس از انتشار خبر سوء استخراج بالقوه بیش از ۱۲۰,۰۰۰ اتریوم با ارزشی بالغ بر ۳۲۶ میلیون دلار، در پل میان زنجیره‌ای ورم‌هل (cross-chain bridge Wormhole)، افت قیمتی اتریوم از بیت کوین نیز بیش‌تر شد. این پل که با هدف اتصال سولانا و چند شبکه بزرگ دیگر شروع به کار کرد، در تلاش است با هکر موردنظر، به‌صورت درون زنجیره‌ای (on-chain) مذاکره کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/cwh1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.